Waarom de Bijenkorf de digitale stap naar België zet

Waarom de Bijenkorf de digitale stap naar België zet

De Bijenkorf, een van Nederlands bekendste luxewarenhuizen, steekt sinds kort met debijenkorf.com de digitale grens over naar ons land. RetailDetail vroeg Pieter Heij, IT-directeur bij de Bijenkorf, waarom het die stap zet.

“Belgische e-commerce zal blijven groeien”

“40% van de Belgen kent de Bijenkorf of heeft er ooit van gehoord. Maar een veel kleiner gedeelte van de Belgen weet dat wij een webshop hebben en dat je gewoon ’s avonds kan bestellen en de volgende dag overal in België geleverd kan krijgen", aldus Heij.

 

Volgens Heij is het nu het ideale moment om op e-commerce in België in te zetten: “De Belgische e-commercemarkt groeit hard. ‘An sich’ is de online fashionmarkt er iets minder ontwikkeld dan in Nederland, dus weten we dat die groei erin zal blijven de komende jaren. Belgen hebben ook veel met onze merken: ze kleden zich graag goed, besteden veel geld aan kleding over het algemeen. Wij sluiten goed aan bij de vraag van de Belgische consument.”

 

Volgende dag thuis geleverd

De webshop van de Bijenkorf biedt naar eigen zeggen “een supersnelle bestelservice” aan en streeft er naar om ook in België bestellingen die voor negen uur ’s avonds zijn doorgegeven, de volgende dag aan huis te leveren. Dit is onder meer mogelijk door het distributiecentrum, dat in Waalwijk (dicht bij de grens) ligt.

 

“Ook wordt het bestellen een stuk gemakkelijker door de mogelijkheid om een abonnement op ShippingPlus te nemen, waarbij er een kleine bijdrage gevraagd wordt voor een jaar lang gratis verzenden,” voegt Heij daar nog aan toe.

 

“Waardering online even hoog als winkels”

Warenhuis Bijenkorf, onderdeel van de Selfridges Group Limited, heeft meer dan 1.000 nationale en internationale premiummerken in het assortiment. Met dat grote merkenaanbod probeert de Bijenkorf de kloof te dichten tussen de fysieke winkels en de online activiteiten.

 

Heij vindt dat zijn warenhuis daarin aardig is geslaagd: "Uit recent onderzoek blijkt dat de online waardering van consumenten op de webshop inmiddels net zo hoog is als in de winkels. Met het exclusieve merkenportfolio en de premiumservice hopen we met debijenkorf.com ook in te spelen op de behoeften en wensen van de Belgische consument.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top