Walmart heeft interesse in Jet.com

Walmart heeft interesse in Jet.com
http://www.shutterstock.com/pic-385011994/

De Amerikaanse supermarktketen Walmart zou interesse hebben om de webwinkel Jet.com over te nemen. Voor Walmart zou het een grote stap betekenen in een poging om de concurrentie met Amazon verder aan te gaan.

 

E-commerce verlieslatend

Walmart doet immers al enkele jaren grote investeringen in e-commerce, maar het segment is ondertussen al negen kwartalen op rij verlieslatend. Met Jet.Com, dat zichzelf profileert als een concurrent van Amazon, wil het daar waarschijnlijk verandering in brengen.

 

Analisten denken echter dat de overname mogelijk niet de goede stap is voor Walmart. Zo vrezen ze onder andere dat Walmart te veel zal betalen voor een overname. Oprichter Marc Lore wist het voorbije jaar immers honderden miljoen dollars op te halen bij investeerders en ondertussen wordt de waarde van Jet.com al op meer dan 1 miljard dollar geschat.

 

Vertrek uit China

Lore is ook de man achter Quidsi, een groep webshops waar ouders spullen konden aanschaffen voor hun kinderen. In 2010 haalde de groep een omzet van 300 miljoen dollar en een jaar later werd het bedrijf verkocht aan Amazon.

 

Walmart van zijn kant besloot onlangs nog om zich online terug te trekken uit China. Het verkocht het Chinese Yihaodian aan JD.com, in ruil voor een aandeel van 5 procent in JD.com, dat na Alibaba de grootste online speler is in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren

17/10/2017

Het Nederlandse Eurocommercial Properties heeft 468 miljoen euro over voor de overname van het Woluwe Shopping Center. Dat is een stuk meer dan de 300 miljoen euro waar een tijd geleden sprake van was.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top