Walmart telt 3,3 miljard dollar neer voor Jet.com

Walmart telt 3,3 miljard dollar neer voor Jet.com
http://www.shutterstock.com/pic-385011994/

Walmart heeft een overeenkomst bereikt rond de overname van online retailer Jet.com. De deal hing al enkele dagen in de lucht, maar wordt nu ook officieel bevestigd. Walmart telt 3,3 miljard dollar (3 miljard euro) neer voor de overname.

 

Online blijven groeien

Walmart en Jet.com hopen de overname nog dit jaar volledig afgerond te hebben. Het grootste deel van het bedrag zal in valuta worden uitbetaald, maar 300 miljoen dollar zal in aandelen van Walmart worden gegeven.

 

Ook na de overname van Jet.com zullen beide bedrijven als aparte merken van elkaar blijven functioneren. Walmart blijft daarbij de focus leggen op lage prijzen, terwijl Jet.com een meer mainstream publiek moet aantrekken.

 

Marc Lore, CEO en medeoprichter van Jet.com, zal daarenboven Walmart vervoegen. Hij brengt zo heel wat ervaring in de online wereld met zich mee.

 

De overname van Jet.com moet ervoor zorgen dat de online verkoop van Walmart verder blijft groeien. Het is momenteel al de tweede grootste online retailer in de Verenigde Staten, na Amazon, maar de groei is de laatste tijd sterk vertraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren

17/10/2017

Het Nederlandse Eurocommercial Properties heeft 468 miljoen euro over voor de overname van het Woluwe Shopping Center. Dat is een stuk meer dan de 300 miljoen euro waar een tijd geleden sprake van was.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top