Webshop Fun moet dit jaar goed zijn voor 3 à 4% van de totale omzet | RetailDetail

Webshop Fun moet dit jaar goed zijn voor 3 à 4% van de totale omzet

Webshop Fun moet dit jaar goed zijn voor 3 à 4% van de totale omzet
"De e-verkoop van speelgoed, maar ook van tuinmeubelen en kerstbomen zat vorig jaar volop in de lift", zegt Bart Coeman, voorzitter van vrijetijdswinkelketen Fun. De groep, die pas eind 2010 met zijn webshop startte, geeft geen concrete omzetcijfers maar zegt wel dat zijn webshop de "sterkste groeipool  in 2011 was" - en dat moet nog beter in 2012.

Breder assortiment

Uit een beperkte, maar naar eigen zeggen representatieve, enquête bij 500 klanten leerde Fun dat zowat 65% van de ondervraagden dit jaar online aankopen wil doen voor onder meer verjaardagen (ruim één op twee), gevolgd door een geboorte, een communie- of lentefeest, carnaval en Valentijn.

 

Aangezien ook de online geboortelijsten fors aan populaireit winnen, is de vrijetijdsketen van plan om dit jaar nog "het aanbod van de webshop sterk te verruimen en met een volledig assortiment volop de kaart van de internetverkoop te trekken. Die moet dit jaar al goed zijn voor 3 tot 4% van de totale omzet", aldus nog Bart Coeman.

 

In de wetenschap dat Fun een jaaromzet draait van circa 90 miljoen euro, betekent dit een bedrag tussen de 2,7 en de 3,6 miljoen euro. "Anno 2012 bepaalt de consument waar en wanneer hij koopt", klinkt het bij Fun, dat nu 36 vestigingen heeft naast de webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top