Webshop Fun moet dit jaar goed zijn voor 3 à 4% van de totale omzet | RetailDetail

Webshop Fun moet dit jaar goed zijn voor 3 à 4% van de totale omzet

Webshop Fun moet dit jaar goed zijn voor 3 à 4% van de totale omzet
"De e-verkoop van speelgoed, maar ook van tuinmeubelen en kerstbomen zat vorig jaar volop in de lift", zegt Bart Coeman, voorzitter van vrijetijdswinkelketen Fun. De groep, die pas eind 2010 met zijn webshop startte, geeft geen concrete omzetcijfers maar zegt wel dat zijn webshop de "sterkste groeipool  in 2011 was" - en dat moet nog beter in 2012.

Breder assortiment

Uit een beperkte, maar naar eigen zeggen representatieve, enquête bij 500 klanten leerde Fun dat zowat 65% van de ondervraagden dit jaar online aankopen wil doen voor onder meer verjaardagen (ruim één op twee), gevolgd door een geboorte, een communie- of lentefeest, carnaval en Valentijn.

 

Aangezien ook de online geboortelijsten fors aan populaireit winnen, is de vrijetijdsketen van plan om dit jaar nog "het aanbod van de webshop sterk te verruimen en met een volledig assortiment volop de kaart van de internetverkoop te trekken. Die moet dit jaar al goed zijn voor 3 tot 4% van de totale omzet", aldus nog Bart Coeman.

 

In de wetenschap dat Fun een jaaromzet draait van circa 90 miljoen euro, betekent dit een bedrag tussen de 2,7 en de 3,6 miljoen euro. "Anno 2012 bepaalt de consument waar en wanneer hij koopt", klinkt het bij Fun, dat nu 36 vestigingen heeft naast de webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.