Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

(publireportage) Retourzendingen maken deel uit van het e-DNA. Voor sommige webshops kan het retourbeleid echter zwaar doorwegen. Het handige retoursysteem van bpost neemt dan veel gewicht uit handen.

Retourneren, een routineklusje

Negen op de tien online shoppers vinden het een must dat ze hun aankopen makkelijk kunnen terugsturen, zo blijkt uit Europees onderzoek. Een succesvolle webshop staat of valt dus met zijn ‘return to sender’-beleid. Wie geen makkelijke retouroplossing aanbiedt, loopt aan de eindmeet veel kopers mis. Wie dat wel doet, kan rekenen op hogere klantentrouw en meer herhaalaankopen.

 

In feite is een goed retourbeleid het beste instrument om klanten te binden aan een webshop. Maar de ideale retouroplossing blijkt voor elke webwinkel anders. Via het postkantoor, een postpunt of pakjesautomaat? De consument kiest zelf waar en wanneer hij zijn pakje weer inlevert.

 

Met de 1.250 afhaalpunten en 135 pakjesautomaten van bpost wordt retourneren een waar routineklusje: één dag na afgifte ligt het “binnenlandse” pakje al terug in de webwinkel, en net iets later ook het pakje uit het buitenland. De handelaar spreekt met bpost af wie de kosten van de retour draagt: hijzelf, de klant of ieder een deel. Zodat elk pakje uiteindelijk tevreden terugkeert.

 

Klik hier voor meer informatie over retourzendingen met bpost.
Laat er je e-mailadres achter en bpost stuurt je vrijblijvend de elektronische versie van zijn retourbrochure, of contacteer bpost op 02 201 11 11 voor een oplossing op maat, met duidelijke en hapklare retourprocedures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top