Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

(publireportage) Retourzendingen maken deel uit van het e-DNA. Voor sommige webshops kan het retourbeleid echter zwaar doorwegen. Het handige retoursysteem van bpost neemt dan veel gewicht uit handen.

Retourneren, een routineklusje

Negen op de tien online shoppers vinden het een must dat ze hun aankopen makkelijk kunnen terugsturen, zo blijkt uit Europees onderzoek. Een succesvolle webshop staat of valt dus met zijn ‘return to sender’-beleid. Wie geen makkelijke retouroplossing aanbiedt, loopt aan de eindmeet veel kopers mis. Wie dat wel doet, kan rekenen op hogere klantentrouw en meer herhaalaankopen.

 

In feite is een goed retourbeleid het beste instrument om klanten te binden aan een webshop. Maar de ideale retouroplossing blijkt voor elke webwinkel anders. Via het postkantoor, een postpunt of pakjesautomaat? De consument kiest zelf waar en wanneer hij zijn pakje weer inlevert.

 

Met de 1.250 afhaalpunten en 135 pakjesautomaten van bpost wordt retourneren een waar routineklusje: één dag na afgifte ligt het “binnenlandse” pakje al terug in de webwinkel, en net iets later ook het pakje uit het buitenland. De handelaar spreekt met bpost af wie de kosten van de retour draagt: hijzelf, de klant of ieder een deel. Zodat elk pakje uiteindelijk tevreden terugkeert.

 

Klik hier voor meer informatie over retourzendingen met bpost.
Laat er je e-mailadres achter en bpost stuurt je vrijblijvend de elektronische versie van zijn retourbrochure, of contacteer bpost op 02 201 11 11 voor een oplossing op maat, met duidelijke en hapklare retourprocedures.

Tags: