Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

(publireportage) Retourzendingen maken deel uit van het e-DNA. Voor sommige webshops kan het retourbeleid echter zwaar doorwegen. Het handige retoursysteem van bpost neemt dan veel gewicht uit handen.

Retourneren, een routineklusje

Negen op de tien online shoppers vinden het een must dat ze hun aankopen makkelijk kunnen terugsturen, zo blijkt uit Europees onderzoek. Een succesvolle webshop staat of valt dus met zijn ‘return to sender’-beleid. Wie geen makkelijke retouroplossing aanbiedt, loopt aan de eindmeet veel kopers mis. Wie dat wel doet, kan rekenen op hogere klantentrouw en meer herhaalaankopen.

 

In feite is een goed retourbeleid het beste instrument om klanten te binden aan een webshop. Maar de ideale retouroplossing blijkt voor elke webwinkel anders. Via het postkantoor, een postpunt of pakjesautomaat? De consument kiest zelf waar en wanneer hij zijn pakje weer inlevert.

 

Met de 1.250 afhaalpunten en 135 pakjesautomaten van bpost wordt retourneren een waar routineklusje: één dag na afgifte ligt het “binnenlandse” pakje al terug in de webwinkel, en net iets later ook het pakje uit het buitenland. De handelaar spreekt met bpost af wie de kosten van de retour draagt: hijzelf, de klant of ieder een deel. Zodat elk pakje uiteindelijk tevreden terugkeert.

 

Klik hier voor meer informatie over retourzendingen met bpost.
Laat er je e-mailadres achter en bpost stuurt je vrijblijvend de elektronische versie van zijn retourbrochure, of contacteer bpost op 02 201 11 11 voor een oplossing op maat, met duidelijke en hapklare retourprocedures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top