Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid | RetailDetail

Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

Webshop valt of staat met ‘return to sender’-beleid

(publireportage) Retourzendingen maken deel uit van het e-DNA. Voor sommige webshops kan het retourbeleid echter zwaar doorwegen. Het handige retoursysteem van bpost neemt dan veel gewicht uit handen.

Retourneren, een routineklusje

Negen op de tien online shoppers vinden het een must dat ze hun aankopen makkelijk kunnen terugsturen, zo blijkt uit Europees onderzoek. Een succesvolle webshop staat of valt dus met zijn ‘return to sender’-beleid. Wie geen makkelijke retouroplossing aanbiedt, loopt aan de eindmeet veel kopers mis. Wie dat wel doet, kan rekenen op hogere klantentrouw en meer herhaalaankopen.

 

In feite is een goed retourbeleid het beste instrument om klanten te binden aan een webshop. Maar de ideale retouroplossing blijkt voor elke webwinkel anders. Via het postkantoor, een postpunt of pakjesautomaat? De consument kiest zelf waar en wanneer hij zijn pakje weer inlevert.

 

Met de 1.250 afhaalpunten en 135 pakjesautomaten van bpost wordt retourneren een waar routineklusje: één dag na afgifte ligt het “binnenlandse” pakje al terug in de webwinkel, en net iets later ook het pakje uit het buitenland. De handelaar spreekt met bpost af wie de kosten van de retour draagt: hijzelf, de klant of ieder een deel. Zodat elk pakje uiteindelijk tevreden terugkeert.

 

Klik hier voor meer informatie over retourzendingen met bpost.
Laat er je e-mailadres achter en bpost stuurt je vrijblijvend de elektronische versie van zijn retourbrochure, of contacteer bpost op 02 201 11 11 voor een oplossing op maat, met duidelijke en hapklare retourprocedures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.