Webshop van Condé Nast, Style.com, gaat ook naar Europa verzenden | RetailDetail

Webshop van Condé Nast, Style.com, gaat ook naar Europa verzenden

Webshop van Condé Nast, Style.com, gaat ook naar Europa verzenden

Vanaf eind volgend jaar gaat Style.com, de webwinkel van Condé Nast, ook naar Europa verzenden. Die webwinkel wordt eind september gelanceerd in Groot-Brittannië, met ongeveer 200 luxemerken in het assortiment.

Tot 350 merken

Tegen het einde van dit jaar moet het aantal merken in de luxewebshop zelfs nog aangroeien tot een aantal tussen 300 en 350. Style.com zal daarvoor het marktplaatsmodel aannemen: partners hoeven enkel de verzending naar de klant te regelen, terwijl onder andere de betaling via de website zal gebeuren, zo schrijft Twinkle.


Voor het assortiment zal Style.com sterk gelinkt zijn aan de grote modemagazines. In eerste instantie wordt er samengewerkt met Vogue en GQ, maar later moeten ook producten die te vinden zijn bij Glamour, Condé Nast Traveller, Brides, Tatler, Vanity Fair en Wired tot het aanbod toegevoegd worden. Al die magazines zitten in de portfolio van uitgever Condé Nast.


Lezers van de magazines zullen in artikels op de websites op artikels kunnen klikken, waardoor ze meer informatie krijgen en een koopknop van Style.com zullen vinden. Condé Nast investeert de komende twee tot drie jaar ongeveer 100 miljoen dollar (91,25 miljoen euro) in de lancering van Style.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.