Webshop van Condé Nast, Style.com, gaat ook naar Europa verzenden

Webshop van Condé Nast, Style.com, gaat ook naar Europa verzenden

Vanaf eind volgend jaar gaat Style.com, de webwinkel van Condé Nast, ook naar Europa verzenden. Die webwinkel wordt eind september gelanceerd in Groot-Brittannië, met ongeveer 200 luxemerken in het assortiment.

Tot 350 merken

Tegen het einde van dit jaar moet het aantal merken in de luxewebshop zelfs nog aangroeien tot een aantal tussen 300 en 350. Style.com zal daarvoor het marktplaatsmodel aannemen: partners hoeven enkel de verzending naar de klant te regelen, terwijl onder andere de betaling via de website zal gebeuren, zo schrijft Twinkle.


Voor het assortiment zal Style.com sterk gelinkt zijn aan de grote modemagazines. In eerste instantie wordt er samengewerkt met Vogue en GQ, maar later moeten ook producten die te vinden zijn bij Glamour, Condé Nast Traveller, Brides, Tatler, Vanity Fair en Wired tot het aanbod toegevoegd worden. Al die magazines zitten in de portfolio van uitgever Condé Nast.


Lezers van de magazines zullen in artikels op de websites op artikels kunnen klikken, waardoor ze meer informatie krijgen en een koopknop van Style.com zullen vinden. Condé Nast investeert de komende twee tot drie jaar ongeveer 100 miljoen dollar (91,25 miljoen euro) in de lancering van Style.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top