Webshop voor kankerpatiënten Rosette la Vedette opent pop-upstore in Gent | RetailDetail

Webshop voor kankerpatiënten Rosette la Vedette opent pop-upstore in Gent

Webshop voor kankerpatiënten Rosette la Vedette opent pop-upstore in Gent

Rosette la Vedette, de onlinewinkel waar chemopatiënten terechtkunnen voor een specifiek aanbod sjaaltjes en mutsjes, opent morgen een pop-upwinkel in Gent. Het tijdstip is niet toevallig gekozen: oktober is borstkankermaand.

Voor modebewuste chemopatiënten

Op 1 oktober opent de West-Vlaamse Wendy Rosseel, een voormalige kankerpatiënte die drie jaar geleden rosettelavedette.com bedacht en opstartte, een pop-upstore in Gent.

 

Rosette la Vedette verkoopt wikkelmutsen, voorgevormde sjaals, mutsjes en slaapmutsjes in modieuze, kleurrijke tinten, "want felle kleuren geven chemopatiënten vaak een energieker gevoel dan sombere kleuren". Omdat de hoofdhuid door de chemotherapie extra gevoelig kan worden, zijn de accessoires gemaakt uit zachte stoffen, zonder schurende naden en vervelende stiksels en elastieken.

 

Ook mannen kunnen sinds kort bij de gespecialiseerde webshop terecht. De collectie bestaat uit drie mutsjes met een flexibel klepje. Ze hebben de 'looks' van een petje maar voelen toch zacht aan, zodat de patiënt ze de hele dag op kan houden zonder dat het gaat irriteren.

 

Tips & tricks met persoonlijke toets

"Bezoekers kunnen in de pop-upshop niet alleen 'live' komen kiezen en passen, maar zich ook in de watten laten leggen tijdens verschillende verwenmomenten. Professionals geven styling- en kleuradvies en tijdens de make-upsessies krijgen klanten talrijke tips voor een frisse look", zegt Wendy Rosseel. Bovendien geeft de uitbaatster er zelf ook persoonlijk advies.

 

De tijdelijke winkel is de hele maand oktober te vinden nabij het AZ Maria Middelares aan de Poolse-Winglaan 86, een zijstraat van de Kortrijksesteenweg (achter Auto 5).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.