Webshop voor kankerpatiënten Rosette la Vedette opent pop-upstore in Gent

Webshop voor kankerpatiënten Rosette la Vedette opent pop-upstore in Gent

Rosette la Vedette, de onlinewinkel waar chemopatiënten terechtkunnen voor een specifiek aanbod sjaaltjes en mutsjes, opent morgen een pop-upwinkel in Gent. Het tijdstip is niet toevallig gekozen: oktober is borstkankermaand.

Voor modebewuste chemopatiënten

Op 1 oktober opent de West-Vlaamse Wendy Rosseel, een voormalige kankerpatiënte die drie jaar geleden rosettelavedette.com bedacht en opstartte, een pop-upstore in Gent.

 

Rosette la Vedette verkoopt wikkelmutsen, voorgevormde sjaals, mutsjes en slaapmutsjes in modieuze, kleurrijke tinten, "want felle kleuren geven chemopatiënten vaak een energieker gevoel dan sombere kleuren". Omdat de hoofdhuid door de chemotherapie extra gevoelig kan worden, zijn de accessoires gemaakt uit zachte stoffen, zonder schurende naden en vervelende stiksels en elastieken.

 

Ook mannen kunnen sinds kort bij de gespecialiseerde webshop terecht. De collectie bestaat uit drie mutsjes met een flexibel klepje. Ze hebben de 'looks' van een petje maar voelen toch zacht aan, zodat de patiënt ze de hele dag op kan houden zonder dat het gaat irriteren.

 

Tips & tricks met persoonlijke toets

"Bezoekers kunnen in de pop-upshop niet alleen 'live' komen kiezen en passen, maar zich ook in de watten laten leggen tijdens verschillende verwenmomenten. Professionals geven styling- en kleuradvies en tijdens de make-upsessies krijgen klanten talrijke tips voor een frisse look", zegt Wendy Rosseel. Bovendien geeft de uitbaatster er zelf ook persoonlijk advies.

 

De tijdelijke winkel is de hele maand oktober te vinden nabij het AZ Maria Middelares aan de Poolse-Winglaan 86, een zijstraat van de Kortrijksesteenweg (achter Auto 5).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top