Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015 | RetailDetail

Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015

Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015

De Wehkamp Holding heeft in het gebroken boekjaar 2015/2016, dat op 13 maart 2016 werd afgesloten, een verlies gemaakt van meer dan 21,2 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de overgang naar het nieuwe distributiecentrum van webwarenhuis Wehkamp.

Omzet groeit wel

Dat nieuwe distributiecentrum in Zwolle is volledig geautomatiseerd, maar kostte ook bijna 100 miljoen euro. Daarnaast werden er ook nog eens heel wat onvoorziene kosten gemaakt bij de overname door de Britse durfkapitalist Apax.

 

Zonder die extra kosten daalde het brute bedrijfsresultaat slechts licht van 45,6 miljoen euro naar 44,1 miljoen euro, blijkt uit de cijfers van de Wehkamp Holding. De omzet zette dan weer wel een mooie stap voorwaarts, met een groei van 711 miljoen euro naar 750 miljoen euro. Wehkamp is verantwoordelijk voor driekwart van de omzet van Wehkamp Holding.

 

Naast Wehkamp behoorden vorig jaar ook Lacent, dat afbetalingsregelingen financiert, en online winkel Fonq tot de Wehkamp Holding. Sinds eind vorig jaar is Fonq wel in nieuwe handen, nadat het werd verkocht aan Ad Scheepbouwer, voormalig grootaandeelhouder van RFS Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.