Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015 | RetailDetail

Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015

Wehkamp Holding maakte 20 miljoen euro verlies in 2015

De Wehkamp Holding heeft in het gebroken boekjaar 2015/2016, dat op 13 maart 2016 werd afgesloten, een verlies gemaakt van meer dan 21,2 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de overgang naar het nieuwe distributiecentrum van webwarenhuis Wehkamp.

Omzet groeit wel

Dat nieuwe distributiecentrum in Zwolle is volledig geautomatiseerd, maar kostte ook bijna 100 miljoen euro. Daarnaast werden er ook nog eens heel wat onvoorziene kosten gemaakt bij de overname door de Britse durfkapitalist Apax.

 

Zonder die extra kosten daalde het brute bedrijfsresultaat slechts licht van 45,6 miljoen euro naar 44,1 miljoen euro, blijkt uit de cijfers van de Wehkamp Holding. De omzet zette dan weer wel een mooie stap voorwaarts, met een groei van 711 miljoen euro naar 750 miljoen euro. Wehkamp is verantwoordelijk voor driekwart van de omzet van Wehkamp Holding.

 

Naast Wehkamp behoorden vorig jaar ook Lacent, dat afbetalingsregelingen financiert, en online winkel Fonq tot de Wehkamp Holding. Sinds eind vorig jaar is Fonq wel in nieuwe handen, nadat het werd verkocht aan Ad Scheepbouwer, voormalig grootaandeelhouder van RFS Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.