Winst Yoox Net-a-Porter stijgt met bijna 40 procent | RetailDetail

Winst Yoox Net-a-Porter stijgt met bijna 40 procent

Winst Yoox Net-a-Porter stijgt met bijna 40 procent

De nettowinst van Yoox Net-a-Porter, dat in oktober van 2015 fuseerde, is vorig jaar met 38% gestegen. Eerder had het fusiebedrijf ook al laten weten dat zijn omzet met 31% was gestegen.

Ook dit jaar sterke groei verwacht

Dankzij de groei van 38% kwam de nettowinst van Yoox Net-a-Porter uit op 59,7 miljoen euro. De omzet van de online retailer groeide in 2015 dan weer naar 1,7 miljard euro: deels dankzij positieve wisselkoerseffecten, want tegen constante wisselkoersen was er sprake van een groei van 21%. Er werd op alle markten en bij alle kanalen groei geboekt. De EBITDA-marge daalde wel van 8,3 naar 8,0% als gevolg van hogere kosten bij marketing en op vlak van logistiek.

 

Ook dit jaar verwacht het fusiebedrijf een omzetgroei van ongeveer 20% bij constante wisselkoersen. Daarnaast zal er tot 150 miljoen euro geïnvesteerd worden, voornamelijk in nieuwe technologie. Momenteel beschikt de groep over zes verschillende webshops, maar daarvan zullen er dit jaar twee de deuren sluiten, omdat ze overlappen met meer winstgevende webshops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.