Winst Yoox Net-a-Porter stijgt met bijna 40 procent

Winst Yoox Net-a-Porter stijgt met bijna 40 procent

De nettowinst van Yoox Net-a-Porter, dat in oktober van 2015 fuseerde, is vorig jaar met 38% gestegen. Eerder had het fusiebedrijf ook al laten weten dat zijn omzet met 31% was gestegen.

Ook dit jaar sterke groei verwacht

Dankzij de groei van 38% kwam de nettowinst van Yoox Net-a-Porter uit op 59,7 miljoen euro. De omzet van de online retailer groeide in 2015 dan weer naar 1,7 miljard euro: deels dankzij positieve wisselkoerseffecten, want tegen constante wisselkoersen was er sprake van een groei van 21%. Er werd op alle markten en bij alle kanalen groei geboekt. De EBITDA-marge daalde wel van 8,3 naar 8,0% als gevolg van hogere kosten bij marketing en op vlak van logistiek.

 

Ook dit jaar verwacht het fusiebedrijf een omzetgroei van ongeveer 20% bij constante wisselkoersen. Daarnaast zal er tot 150 miljoen euro geïnvesteerd worden, voornamelijk in nieuwe technologie. Momenteel beschikt de groep over zes verschillende webshops, maar daarvan zullen er dit jaar twee de deuren sluiten, omdat ze overlappen met meer winstgevende webshops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Back to top