Yoox Net-a-Porter verkoopt klein aandeel aan Alabbar Enterprises | RetailDetail

Yoox Net-a-Porter verkoopt klein aandeel aan Alabbar Enterprises

Yoox Net-a-Porter verkoopt klein aandeel aan Alabbar Enterprises

De e-commercegroep Yoox Net-a-Porter heeft een aandeel van vier procent verkocht aan Alabbar Enterprises, een groep uit de Verenigde Arabische Emiraten die onder andere de Dubai Mall in handen heeft.

Geen enkele Arabische website

Alabbar Enterprises telt voor het aandeel van 4% liefst 100 miljoen euro neer. Volgens Federico Marchetti, CEO bij Yoox Net-a-Porter, betekent de overeenkomst dat ’s werelds grootste online retailer de handen in elkaar slaat met ’s werelds grootste fysieke retailer: de Dubai Mall het meest bezochte winkelcentrum ter wereld.

 

Marchetti stelt dat het geld zal gebruikt worden om een geïntegreerd platform te creëren over de verschillende merken van de groep heen en om meer gelokaliseerde websites op te zetten, voornamelijk in het Midden-Oosten. Yoox Net-a-Porter heeft momenteel immers nog geen enkele website in het Arabisch, ondanks het feit dat die markt zeer belangrijk is binnen de luxesector. De regio draagt momenteel dan ook zeer weinig bij tot de resultaten van de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top