Zalando Fashion Finder nu ook in België

Zalando Fashion Finder nu ook in België

De Duitse modewebshop Zalando heeft zijn Fashion Finder app nu ook in België gelanceerd. Zo kunnen consumenten heel eenvoudig met foto's het assortiment van Zalando doorzoeken, op zoek naar producten die ze leuk vinden.

"Zonder lange zoektocht"

De app maakt gebruik van patronen of kleuren bij kledingstukken die iemand op straat kan zien. De klant moet dan enkel een foto maken en deze uploaden in de app. Vervolgens gaat die op zoek naar gelijkende kledingstukken in het assortiment van Zalando. Momenteel is de app al beschikbaar voor iOS, de komende dagen zal ook Android volgen.

 

"De Zalando Fashion Finder biedt onze klanten een nieuwe en handige manier van online shoppen aan – als klanten een stijl van vrienden of in de winkelstraat zien die ze leuk vinden, kunnen ze onmiddellijk kiezen uit vergelijkbare producten beschikbaar op Zalando en deze aankopen zonder een lange voorafgaande zoektocht," aldus 'country cluster head' Jan Becker.

 

Al vijf miljoen downloads

Sinds de lancering van de app is die al vijf miljoen keer gedownload in de 15 markten van Zalando. De Duitse e-tailer belooft dat er in de toekomst nog meer functies zullen worden toegevoegd aan de app.

 

"Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe technologische benaderingen en innovatieve oplossingen om onze meer dan 13,7 miljoen klanten in heel Europa te helpen tijdens het online shoppen op Zalando. Dit houdt in dat we op verschillende manieren toegang willen kunnen bieden tot ons breed aanbod van merken en producten in ons assortiment," aldus Christoph Lütke Schelhowe, vicepresident customer experience bij Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top