Zalando gaat samenwerken met kleine Duitse schoenwinkels | RetailDetail

Zalando gaat samenwerken met kleine schoenwinkels

Zalando gaat samenwerken met kleine schoenwinkels

Zalando heeft een samenwerking afgesloten met twee kleine schoenwinkels. Klanten die in de buurt van de winkels bepaalde merken aankopen, zullen de mogelijkheid krijgen om hun bestelling gewoon in de winkel af te halen.

Eerder al samenwerking met Adidas

De Duitse online retailer gaat daarvoor samenwerken met schoenwinkels Tip-Tap Kinderschuhe uit Weilheim en Schuhhaus Fischer uit Esslingen. Klanten in de buurt van die winkels zullen de keuze krijgen om hun schoenen te laten opsturen vanuit het centrale magazijn van Zalando of om de bestelling op te halen in de winkel. De samenwerking is wel enkel geldig voor de merken Ricosta in Weilheim en Peter Kaiser in Esslingen.

 

“Het is de eerste keer dat we samenwerken met kleine handelaars”, zegt Monica Franz, woordvoerster van Zalando. “Door samen te werken met partners, willen we de spelers in de modemarkt samenbrengen: leveranciers, winkeliers, klanten... Zo ontstaat een uitgebreid kledingplatform.”

 

Het is niet echt de eerste keer dat Zalando zo samenwerkt met lokale winkels: in Berlijn heeft het een gelijkaardige service in de buurt van twee winkels van Adidas. Ook daar kunnen klanten hun bestelling gewoon afhalen. Wel is het de eerste keer dat de internetreus samenwerkt met zelfstandige winkeliers. Als het concept een succes wordt in Duitsland, dan zal het later ook uitgerold worden naar andere landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Metro ziet beterschap

02/08/2018

Het Duitse Metro toont zich tevreden over de resultaten in het derde kwartaal en over de eerste negen maanden van zijn gebroken boekjaar 2017/18. Wel neemt de groep maatregelen op de moeilijke Russische markt.