Zalando groeit ‘maar’ 74% door slecht voorjaar

Zalando groeit ‘maar’ 74% door slecht voorjaar

De online schoenen- en kledingverkoper Zalando heeft in het eerste kwartaal van 2013 een omzet geboekt van 372 miljoen euro. Dat is 74% meer dan de 214 miljoen euro uit dezelfde periode vorig jaar. Daarmee ligt de groei niettemin lager dan in 2012. Toen nam het globale verkoopcijfer nog met 125% toe.

“Duurzame groei”

Algemeen directeur Rubin Ritter noemde zich ondanks de lagere groei zeer tevreden met het resultaat. “Zalando is een duurzaam bedrijf en goed internationaal gepositioneerd”, zei hij. De cijfers konden volgens hem dan ook nog hoger zijn geweest, maar het slechte weer in het voorjaar heeft een rem gezet op de modeverkopen.


In 2012 zette Zalando een omzet van 1,15 miljard euro neer, 125% meer dan het jaar voordien. Het bedrijf raakte daarbij voor het eerst uit de kosten in zijn kernregio Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In andere regio’s bleef de e-tailer nog in het rood. Het totale verliescijfer voor de onderneming kwam toen uit op zowat 90 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top