Zalando groeit ‘maar’ 74% door slecht voorjaar | RetailDetail

Zalando groeit ‘maar’ 74% door slecht voorjaar

Zalando groeit ‘maar’ 74% door slecht voorjaar

De online schoenen- en kledingverkoper Zalando heeft in het eerste kwartaal van 2013 een omzet geboekt van 372 miljoen euro. Dat is 74% meer dan de 214 miljoen euro uit dezelfde periode vorig jaar. Daarmee ligt de groei niettemin lager dan in 2012. Toen nam het globale verkoopcijfer nog met 125% toe.

“Duurzame groei”

Algemeen directeur Rubin Ritter noemde zich ondanks de lagere groei zeer tevreden met het resultaat. “Zalando is een duurzaam bedrijf en goed internationaal gepositioneerd”, zei hij. De cijfers konden volgens hem dan ook nog hoger zijn geweest, maar het slechte weer in het voorjaar heeft een rem gezet op de modeverkopen.


In 2012 zette Zalando een omzet van 1,15 miljard euro neer, 125% meer dan het jaar voordien. Het bedrijf raakte daarbij voor het eerst uit de kosten in zijn kernregio Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In andere regio’s bleef de e-tailer nog in het rood. Het totale verliescijfer voor de onderneming kwam toen uit op zowat 90 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.