Zalando groeit met 30% in vierde kwartaal | RetailDetail

Zalando groeit met 30% in vierde kwartaal

Zalando groeit met 30% in vierde kwartaal

De populaire modewebwinkel Zalando heeft zijn verkopen in het vierde kwartaal aardig zien groeien. Meteen is duidelijk dat 2015 een "fantastisch jaar" was voor de Duitse mode-(r)etailer.

Op naar 3 miljard euro jaaromzet

Zalando zag zijn omzet in het vierde kwartaal afklokken op een bedrag tussen de 865 en de 872 miljoen euro, goed voor een stijging van om en bij de 30% op jaarbasis. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers, die het bedrijf vanochtend publiceerde.

 

Toch bleef de omzet daarmee iets onder de verwachtingen van de meeste analisten. Zij waren uitgegaan van een kwartaalomzet van 876 miljoen euro. Het te warme weer voor de tijd van het jaar heeft ook Zalando blijkbaar parten gespeeld.

 

Op de definitieve resultaten is het nog wachten tot 1 maart, maar het management schuift nu al een jaaromzet van 2,95 à 2,96 miljard euro naar voren, een pak meer dan de 2,2 miljard uit 2014.

 

"2015 was een fantastisch jaar voor ons. In ons eerste jaar als beursgenoteerd bedrijf hebben we de groei aanzienlijk versneld, hebben we belangrijke investeringen op de lange termijn gedaan en zijn we duidelijk winstgevend gebleven. We blijven op deze weg voortgaan", zo zegt bestuurder Rubin Ritter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.