Zalando groeit met 30% in vierde kwartaal | RetailDetail

Zalando groeit met 30% in vierde kwartaal

Zalando groeit met 30% in vierde kwartaal

De populaire modewebwinkel Zalando heeft zijn verkopen in het vierde kwartaal aardig zien groeien. Meteen is duidelijk dat 2015 een "fantastisch jaar" was voor de Duitse mode-(r)etailer.

Op naar 3 miljard euro jaaromzet

Zalando zag zijn omzet in het vierde kwartaal afklokken op een bedrag tussen de 865 en de 872 miljoen euro, goed voor een stijging van om en bij de 30% op jaarbasis. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers, die het bedrijf vanochtend publiceerde.

 

Toch bleef de omzet daarmee iets onder de verwachtingen van de meeste analisten. Zij waren uitgegaan van een kwartaalomzet van 876 miljoen euro. Het te warme weer voor de tijd van het jaar heeft ook Zalando blijkbaar parten gespeeld.

 

Op de definitieve resultaten is het nog wachten tot 1 maart, maar het management schuift nu al een jaaromzet van 2,95 à 2,96 miljard euro naar voren, een pak meer dan de 2,2 miljard uit 2014.

 

"2015 was een fantastisch jaar voor ons. In ons eerste jaar als beursgenoteerd bedrijf hebben we de groei aanzienlijk versneld, hebben we belangrijke investeringen op de lange termijn gedaan en zijn we duidelijk winstgevend gebleven. We blijven op deze weg voortgaan", zo zegt bestuurder Rubin Ritter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top