Zalando neemt goede start in eerste kwartaal | RetailDetail

Zalando neemt goede start in eerste kwartaal

Zalando neemt goede start in eerste kwartaal

Online retailer Zalando heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar een goede start genomen: de omzet ging er met bijna een kwart op vooruit, wat volledig binnen de verwachtingen voor het volledige jaar is.

Kleinere marges

Uit de eerste cijfers van Zalando blijkt dat de omzet in het eerste kwartaal is gestegen met 22,5 tot 24,5% naar 788 tot 801 miljoen euro. Een jaar geleden haalde Zalando in het eerste kwartaal een omzet van 644 miljoen euro. Zalando verwacht bij die omzet een aangepaste EBIT tussen 12 en 28 miljoen euro. Dat komt neer op een marge tussen 1,5 en 3,5%: een daling ten opzichte van een jaar geleden, toen er een aangepaste EBIT van 29 miljoen euro was, goed voor een marge van 4,5 procent.

 

Zalando verwacht over het volledige boekjaar een omzetgroei tussen 20 en 25 procent bij een marge tussen 3 en 4,5 procent.

 

“Zalando neemt een goede start in 2016. We hebben terug snelheid gemaakt sinds de paasvakantie aan het einde van het eerste kwartaal van 2016. We zijn goed op weg om onze beloftes van snelle groei en mooie winst voor het volledige jaar waar te maken”, zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur bij Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.