Zalando neemt goede start in eerste kwartaal

Zalando neemt goede start in eerste kwartaal

Online retailer Zalando heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar een goede start genomen: de omzet ging er met bijna een kwart op vooruit, wat volledig binnen de verwachtingen voor het volledige jaar is.

Kleinere marges

Uit de eerste cijfers van Zalando blijkt dat de omzet in het eerste kwartaal is gestegen met 22,5 tot 24,5% naar 788 tot 801 miljoen euro. Een jaar geleden haalde Zalando in het eerste kwartaal een omzet van 644 miljoen euro. Zalando verwacht bij die omzet een aangepaste EBIT tussen 12 en 28 miljoen euro. Dat komt neer op een marge tussen 1,5 en 3,5%: een daling ten opzichte van een jaar geleden, toen er een aangepaste EBIT van 29 miljoen euro was, goed voor een marge van 4,5 procent.

 

Zalando verwacht over het volledige boekjaar een omzetgroei tussen 20 en 25 procent bij een marge tussen 3 en 4,5 procent.

 

“Zalando neemt een goede start in 2016. We hebben terug snelheid gemaakt sinds de paasvakantie aan het einde van het eerste kwartaal van 2016. We zijn goed op weg om onze beloftes van snelle groei en mooie winst voor het volledige jaar waar te maken”, zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur bij Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top