Zalando sluit Parijse kantoor, maar investeert wel verder in Frankrijk

Zalando sluit Parijse kantoor, maar investeert wel verder in Frankrijk

De Duitse e-tailer Zalando heeft besloten om zijn kantoor in Parijs te sluiten. Parijs was nog de enige stad naast Berlijn waar Zalando een kantoor had, maar ook daar komt nu een einde aan. Alle Franse zaken worden voortaan geleid vanuit Berlijn.

Blijven investeren

Zalando neemt die beslissing niet uit financiële overwegingen: de kosten van het kantoor bedragen immers slechts twee miljoen euro per jaar. De 21 werknemers van Zalando in Parijs hebben ook het voorstel gekregen om aan de slag te gaan in Berlijn, maar slechts een handvol zal op dat aanbod ingaan.

 

Bovendien is Frankrijk een sterke markt voor Zalando en is het één van de belangrijkste markten binnen de groeistrategie de komende jaren. Zalando is sinds 2010 aanwezig in Frankrijk en zal er in de toekomst ook blijven investeren. Zo opent er in 2017 een nieuw magazijn in de buurt van Parijs.

 

Volgens Zalando is net die sterke groei de reden dat het kantoor in Parijs er aan moet geloven. Het wil zo een kortere keten creëren, waardoor er sneller beslissingen kunnen worden genomen. Het staat daarnaast ook sterk genoeg om de concurrentie van Spartoo en Sarenza, die al voor Zalando aanwezig waren in Frankrijk, vanop afstand af te slaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Carrefour stelt Transformatieplan uit

13/11/2017

De Franse retailgroep Carrefour had graag nog voor het einde van het jaar zijn nieuwe transformatieplan gepresenteerd, maar de directie van het supermarktbedrijf voelde zich gedwongen de deadline te verschuiven naar januari.

Nieuwe topman voor Christian Dior

09/11/2017

Sidney Toledano, die de voorbije negentien jaar het Franse modehuis Christian Dior leidde, geeft in februari de fakkel door aan huidig Fendi-CEO Pietro Beccari. De wissel van de macht maakt deel uit van een grotere reshuffle aan de top van LVMH.

HAK verkrijgt meerderheid in Duitse distributeur foodeko

08/11/2017

Groenteproducent HAK heeft een meerderheid van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko, waarmee het al langer samenwerkte. Het bedrijf hoopt zo zijn positie in Duitsland te verstevigen en de afzet fors te laten groeien.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Back to top