Zalando sluit Parijse kantoor, maar investeert wel verder in Frankrijk

Zalando sluit Parijse kantoor, maar investeert wel verder in Frankrijk

De Duitse e-tailer Zalando heeft besloten om zijn kantoor in Parijs te sluiten. Parijs was nog de enige stad naast Berlijn waar Zalando een kantoor had, maar ook daar komt nu een einde aan. Alle Franse zaken worden voortaan geleid vanuit Berlijn.

Blijven investeren

Zalando neemt die beslissing niet uit financiële overwegingen: de kosten van het kantoor bedragen immers slechts twee miljoen euro per jaar. De 21 werknemers van Zalando in Parijs hebben ook het voorstel gekregen om aan de slag te gaan in Berlijn, maar slechts een handvol zal op dat aanbod ingaan.

 

Bovendien is Frankrijk een sterke markt voor Zalando en is het één van de belangrijkste markten binnen de groeistrategie de komende jaren. Zalando is sinds 2010 aanwezig in Frankrijk en zal er in de toekomst ook blijven investeren. Zo opent er in 2017 een nieuw magazijn in de buurt van Parijs.

 

Volgens Zalando is net die sterke groei de reden dat het kantoor in Parijs er aan moet geloven. Het wil zo een kortere keten creëren, waardoor er sneller beslissingen kunnen worden genomen. Het staat daarnaast ook sterk genoeg om de concurrentie van Spartoo en Sarenza, die al voor Zalando aanwezig waren in Frankrijk, vanop afstand af te slaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top