Zalando wint Europese Ecommerce Award | RetailDetail

Zalando wint Europese Ecommerce Award

Zalando wint Europese Ecommerce Award

Zalando, Adidas en het Deense Aarstiderne zijn aan de haal gegaan met een gouden European Ecommerce Award. De zilveren prijzen waren voor Onepiece, Topshop en Hellofresh, terwijl Chic by Choice en Made.com brons kregen.

 

Zalando de beste in vrijwel elke categorie

Het Deense Aarstiderne mocht naar huis met de Entrepreneurial Award, dat het meest innovatieve en baanbrekende bedrijf in Europa beloont. Aarstiderne koppelt producenten van organisch en biologisch voedsel aan kopers in binnen- en buitenland. Onepiece, dat jumpsuits verkoopt via sociale media, kreeg in die categorie het zilver, terwijl de Portugese marktplaats Chic By Choice brons kreeg.

 

Zalando kreeg dan weer de Pure Player Award, voor Hellofresh en Made.com. Ook Vente-privee.com en Yoox waren in deze categorie genomineerd. Zalando won de award omdat het op alle categorieën het beste scoorde, behalve op verzending. Daar moest het één ander bedrijf voor zich dulden.

 

Adidas won dan weer de Omnichannel Award, omdat het verschillende kanalen het best weet te verbinden. Topshop kreeg daar het zilver, terwijl ook Decathlon, Ikea en Nike genomineerd waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.

Ook Monki vervoegt Zalando-platform

04/06/2018

Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.