Zalando wint Europese Ecommerce Award | RetailDetail

Zalando wint Europese Ecommerce Award

Zalando wint Europese Ecommerce Award

Zalando, Adidas en het Deense Aarstiderne zijn aan de haal gegaan met een gouden European Ecommerce Award. De zilveren prijzen waren voor Onepiece, Topshop en Hellofresh, terwijl Chic by Choice en Made.com brons kregen.

 

Zalando de beste in vrijwel elke categorie

Het Deense Aarstiderne mocht naar huis met de Entrepreneurial Award, dat het meest innovatieve en baanbrekende bedrijf in Europa beloont. Aarstiderne koppelt producenten van organisch en biologisch voedsel aan kopers in binnen- en buitenland. Onepiece, dat jumpsuits verkoopt via sociale media, kreeg in die categorie het zilver, terwijl de Portugese marktplaats Chic By Choice brons kreeg.

 

Zalando kreeg dan weer de Pure Player Award, voor Hellofresh en Made.com. Ook Vente-privee.com en Yoox waren in deze categorie genomineerd. Zalando won de award omdat het op alle categorieën het beste scoorde, behalve op verzending. Daar moest het één ander bedrijf voor zich dulden.

 

Adidas won dan weer de Omnichannel Award, omdat het verschillende kanalen het best weet te verbinden. Topshop kreeg daar het zilver, terwijl ook Decathlon, Ikea en Nike genomineerd waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top