Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Online retailer Zappos.com heeft al zijn werknemers vandaag een vrije dag gegeven. Het gaat zelfs een stapje verder, want de dochteronderneming van Amazon wil van 29 februari een officiële feestdag te maken.

Bonusdag

Zappos neemt het plan bloedserieus, want zelfs het callcenter, dat normaal altijd geopend is, zal 24 uur gesloten blijven. Ondertussen heeft de webwinkel ook een petitie gestart om zo zijn vraag om van de schrikkeldag een vrije dag te maken kracht bij te zetten.

 

“We zijn grote voorstanders van onze cultuur die out-of-the-box denken en gedurfde stunts aanmoedigt”, zegt Kristin Richmer van Zappos aan Adweek. “Dus Leap Day op een grote manier vieren is gewoon logisch voor ons als merk, terwijl dat misschien niet zo is voor andere merken. We willen die dag terug geven aan het volk. Hij zou moeten gebruikt worden als een bonusdag om goede zaken te doen, voor je gemeenschap, je familie en jezelf.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top