Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Online retailer Zappos.com heeft al zijn werknemers vandaag een vrije dag gegeven. Het gaat zelfs een stapje verder, want de dochteronderneming van Amazon wil van 29 februari een officiële feestdag te maken.

Bonusdag

Zappos neemt het plan bloedserieus, want zelfs het callcenter, dat normaal altijd geopend is, zal 24 uur gesloten blijven. Ondertussen heeft de webwinkel ook een petitie gestart om zo zijn vraag om van de schrikkeldag een vrije dag te maken kracht bij te zetten.

 

“We zijn grote voorstanders van onze cultuur die out-of-the-box denken en gedurfde stunts aanmoedigt”, zegt Kristin Richmer van Zappos aan Adweek. “Dus Leap Day op een grote manier vieren is gewoon logisch voor ons als merk, terwijl dat misschien niet zo is voor andere merken. We willen die dag terug geven aan het volk. Hij zou moeten gebruikt worden als een bonusdag om goede zaken te doen, voor je gemeenschap, je familie en jezelf.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top