Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag | RetailDetail

Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Online retailer Zappos.com heeft al zijn werknemers vandaag een vrije dag gegeven. Het gaat zelfs een stapje verder, want de dochteronderneming van Amazon wil van 29 februari een officiële feestdag te maken.

Bonusdag

Zappos neemt het plan bloedserieus, want zelfs het callcenter, dat normaal altijd geopend is, zal 24 uur gesloten blijven. Ondertussen heeft de webwinkel ook een petitie gestart om zo zijn vraag om van de schrikkeldag een vrije dag te maken kracht bij te zetten.

 

“We zijn grote voorstanders van onze cultuur die out-of-the-box denken en gedurfde stunts aanmoedigt”, zegt Kristin Richmer van Zappos aan Adweek. “Dus Leap Day op een grote manier vieren is gewoon logisch voor ons als merk, terwijl dat misschien niet zo is voor andere merken. We willen die dag terug geven aan het volk. Hij zou moeten gebruikt worden als een bonusdag om goede zaken te doen, voor je gemeenschap, je familie en jezelf.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.