Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Online retailer Zappos.com heeft al zijn werknemers vandaag een vrije dag gegeven. Het gaat zelfs een stapje verder, want de dochteronderneming van Amazon wil van 29 februari een officiële feestdag te maken.

Bonusdag

Zappos neemt het plan bloedserieus, want zelfs het callcenter, dat normaal altijd geopend is, zal 24 uur gesloten blijven. Ondertussen heeft de webwinkel ook een petitie gestart om zo zijn vraag om van de schrikkeldag een vrije dag te maken kracht bij te zetten.

 

“We zijn grote voorstanders van onze cultuur die out-of-the-box denken en gedurfde stunts aanmoedigt”, zegt Kristin Richmer van Zappos aan Adweek. “Dus Leap Day op een grote manier vieren is gewoon logisch voor ons als merk, terwijl dat misschien niet zo is voor andere merken. We willen die dag terug geven aan het volk. Hij zou moeten gebruikt worden als een bonusdag om goede zaken te doen, voor je gemeenschap, je familie en jezelf.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top