1.000 banen op de tocht bij Dolce & Gabbana

1.000 banen op de tocht bij Dolce & Gabbana
Shutterstock.com

Volgens bronnen zouden er 1.000 banen op de tocht staan bij het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana. Een aantal banen zouden verdwijnen op het hoofdkantoor in Milaan, maar de meeste ontslagen vallen waarschijnlijk in de fabrieken in Legnano en Incisa.

 

Beursgang voor Dolce & Gabbana

De ontslagen moeten ervoor zorgen dat de kosten worden teruggedrongen, terwijl het nieuwe management werk maakt van de beursgang van het modehuis. Die voorbereidingen worden volgens de bronnen geleid door Patrizio di Marco, voormalig CEO van Gucci.

 

Di Marco is sinds mei directielid en onafhankelijk adviseur bij Dolce & Gabbana, maar zijn rol binnen het bedrijf is mogelijk groter dan aanvankelijk werd gedacht. Hij zou ook de touwtjes rond de voorbereidingen op de beursgang stevig in handen hebben.

 

"De voormalige voorzitter en CEO van Gucci is het brein achter de 1.000 ontslagen bij Dolce & Gabanna,” zegt een ingewijde tegen WWD. De onderhandelingen met de vakbonden rond de ontslagen zouden in september van start moeten gaan. Momenteel heeft Dolce & Gabbana ongeveer 4.500 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top