12% meer jaaromzet voor Orchestra-Prémaman | RetailDetail

12% meer jaaromzet voor Orchestra-Prémaman

12% meer jaaromzet voor Orchestra-Prémaman

De Franse baby- en kinderretailer Orchestra-Prémaman heeft over zijn boekjaar 2014-2015 een omzet gerealiseerd van ruim 513 miljoen euro. Dat is 11,8% meer dan het jaar voordien: de expansie in 2014 legt de groep duidelijk geen windeieren.

Ruim 18% groei in vierde kwartaal

Orchestra-Prémaman kende een prima vierde kwartaal (drie maanden tot en met 28 februari): de kinderspecialist kende een omzetgroei van liefst 18,2% op jaarbasis, goed voor een totale verkoop van 126,2 miljoen euro. Die groei is vooral te danken aan de opening van veertien nieuwe winkels en de sterke prestaties van de webshop: de e-commercetak groeit met liefst 104,4% en is intussen al goed voor 4,5 miljoen euro.

 

Over het hele boekjaar steeg de omzet tot 513,3 miljoen euro. In Frankrijk, nog altijd goed voor 65% van de totale omzet van Orchestra-Prémaman, steeg de verkoop met 12%, elders klokte de groei af op 11,5%. De retailer is intussen actief in 50 landen wereldwijd.

 

Voor dit boekjaar legt topman Stéphane Ruiz de nadruk "op een verdere groei van de rendabiliteit en een verder terugdringen van de schuldenlast, op het herstel van de Groep Prémaman (gekocht in 2012, nvdr.) en op de transformatie van het in mei 2014 overgenomen Home Market-netwerk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top