12% meer jaaromzet voor Orchestra-Prémaman

12% meer jaaromzet voor Orchestra-Prémaman

De Franse baby- en kinderretailer Orchestra-Prémaman heeft over zijn boekjaar 2014-2015 een omzet gerealiseerd van ruim 513 miljoen euro. Dat is 11,8% meer dan het jaar voordien: de expansie in 2014 legt de groep duidelijk geen windeieren.

Ruim 18% groei in vierde kwartaal

Orchestra-Prémaman kende een prima vierde kwartaal (drie maanden tot en met 28 februari): de kinderspecialist kende een omzetgroei van liefst 18,2% op jaarbasis, goed voor een totale verkoop van 126,2 miljoen euro. Die groei is vooral te danken aan de opening van veertien nieuwe winkels en de sterke prestaties van de webshop: de e-commercetak groeit met liefst 104,4% en is intussen al goed voor 4,5 miljoen euro.

 

Over het hele boekjaar steeg de omzet tot 513,3 miljoen euro. In Frankrijk, nog altijd goed voor 65% van de totale omzet van Orchestra-Prémaman, steeg de verkoop met 12%, elders klokte de groei af op 11,5%. De retailer is intussen actief in 50 landen wereldwijd.

 

Voor dit boekjaar legt topman Stéphane Ruiz de nadruk "op een verdere groei van de rendabiliteit en een verder terugdringen van de schuldenlast, op het herstel van de Groep Prémaman (gekocht in 2012, nvdr.) en op de transformatie van het in mei 2014 overgenomen Home Market-netwerk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top