16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

De Franse groep voor baby- en kinderspullen Orchestra-Prémaman heeft zijn omzet vorig jaar met 16,3% zien stijgen. In ons land is de herstructurering intussen definitief afgerond, en dat heeft de groep alvast geen windeieren gelegd.

562,5 miljoen euro omzet…

Orchestra-Prémaman realiseerde in zijn gebroken boekjaar (dat liep tot 29 februari) een geconsolideerde omzet van 562,5 miljoen euro. Dat is een stijging met 16,3% tegenover het jaar voordien, ondanks een moeilijk vierde kwartaal (als gevolg van het te warme weer en de aanslagen in Parijs).

 

De groei is vooral toe te schrijven aan een strategie van expansie (23 winkels erbij, goed voor 47.000 m² extra verkoopoppervlakte) en de toenemende bijdrage van grootformaatwinkels (800 m²) die het volledige gamma ‑ van geboortelijsten tot kinderkleding ‑ aanbieden. De Franse retailer telt intussen al 93 van dergelijke megastores (op een totaal van 553 winkels).

 

…waarvan 72,1 miljoen in ons land

Met 63,9% van de groepsomzet blijft Frankrijk veruit de belangrijkste markt. Orchestra-Prémaman zag er zijn omzet met 8,8% toenemen tot 359,3 miljoen euro.

 

Buiten Frankrijk klokte de omzet af op 203,2 miljoen euro (+32,4%) “waarvan 72,1 miljoen euro in België en Luxemburg, waar het winkelpark intussen gestabiliseerd is en volledig geherstructureerd, wat staat voor een groei met 75,8% in vergelijking met het voorgaande boekjaar proforma”, aldus het persbericht. Het Franse Orchestra nam in 2014 Home-Market over, nadat het in 2013 Bébé 2000 en in 2012 Prémaman ingelijfd had. Na een grondige reorganisatie telt de groep in de Belux nu alles samen 63 verkooppunten.

 

Orchestra-Prémaman opende het voorbije boekjaar ook webshops in de Belux, Spanje en Griekenland. De totale internetverkoop ging er met 7,1% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top