16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

De Franse groep voor baby- en kinderspullen Orchestra-Prémaman heeft zijn omzet vorig jaar met 16,3% zien stijgen. In ons land is de herstructurering intussen definitief afgerond, en dat heeft de groep alvast geen windeieren gelegd.

562,5 miljoen euro omzet…

Orchestra-Prémaman realiseerde in zijn gebroken boekjaar (dat liep tot 29 februari) een geconsolideerde omzet van 562,5 miljoen euro. Dat is een stijging met 16,3% tegenover het jaar voordien, ondanks een moeilijk vierde kwartaal (als gevolg van het te warme weer en de aanslagen in Parijs).

 

De groei is vooral toe te schrijven aan een strategie van expansie (23 winkels erbij, goed voor 47.000 m² extra verkoopoppervlakte) en de toenemende bijdrage van grootformaatwinkels (800 m²) die het volledige gamma ‑ van geboortelijsten tot kinderkleding ‑ aanbieden. De Franse retailer telt intussen al 93 van dergelijke megastores (op een totaal van 553 winkels).

 

…waarvan 72,1 miljoen in ons land

Met 63,9% van de groepsomzet blijft Frankrijk veruit de belangrijkste markt. Orchestra-Prémaman zag er zijn omzet met 8,8% toenemen tot 359,3 miljoen euro.

 

Buiten Frankrijk klokte de omzet af op 203,2 miljoen euro (+32,4%) “waarvan 72,1 miljoen euro in België en Luxemburg, waar het winkelpark intussen gestabiliseerd is en volledig geherstructureerd, wat staat voor een groei met 75,8% in vergelijking met het voorgaande boekjaar proforma”, aldus het persbericht. Het Franse Orchestra nam in 2014 Home-Market over, nadat het in 2013 Bébé 2000 en in 2012 Prémaman ingelijfd had. Na een grondige reorganisatie telt de groep in de Belux nu alles samen 63 verkooppunten.

 

Orchestra-Prémaman opende het voorbije boekjaar ook webshops in de Belux, Spanje en Griekenland. De totale internetverkoop ging er met 7,1% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top