16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman | RetailDetail

16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

De Franse groep voor baby- en kinderspullen Orchestra-Prémaman heeft zijn omzet vorig jaar met 16,3% zien stijgen. In ons land is de herstructurering intussen definitief afgerond, en dat heeft de groep alvast geen windeieren gelegd.

562,5 miljoen euro omzet…

Orchestra-Prémaman realiseerde in zijn gebroken boekjaar (dat liep tot 29 februari) een geconsolideerde omzet van 562,5 miljoen euro. Dat is een stijging met 16,3% tegenover het jaar voordien, ondanks een moeilijk vierde kwartaal (als gevolg van het te warme weer en de aanslagen in Parijs).

 

De groei is vooral toe te schrijven aan een strategie van expansie (23 winkels erbij, goed voor 47.000 m² extra verkoopoppervlakte) en de toenemende bijdrage van grootformaatwinkels (800 m²) die het volledige gamma ‑ van geboortelijsten tot kinderkleding ‑ aanbieden. De Franse retailer telt intussen al 93 van dergelijke megastores (op een totaal van 553 winkels).

 

…waarvan 72,1 miljoen in ons land

Met 63,9% van de groepsomzet blijft Frankrijk veruit de belangrijkste markt. Orchestra-Prémaman zag er zijn omzet met 8,8% toenemen tot 359,3 miljoen euro.

 

Buiten Frankrijk klokte de omzet af op 203,2 miljoen euro (+32,4%) “waarvan 72,1 miljoen euro in België en Luxemburg, waar het winkelpark intussen gestabiliseerd is en volledig geherstructureerd, wat staat voor een groei met 75,8% in vergelijking met het voorgaande boekjaar proforma”, aldus het persbericht. Het Franse Orchestra nam in 2014 Home-Market over, nadat het in 2013 Bébé 2000 en in 2012 Prémaman ingelijfd had. Na een grondige reorganisatie telt de groep in de Belux nu alles samen 63 verkooppunten.

 

Orchestra-Prémaman opende het voorbije boekjaar ook webshops in de Belux, Spanje en Griekenland. De totale internetverkoop ging er met 7,1% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.