200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret

200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret

L Brands, het moederbedrijf van onder andere lingeriemerk Victoria’s Secret, gaat ongeveer 200 banen schrappen als gevolg van een reorganisatie.

Bedrijf stroomlijnen

L Brands wil in de toekomst zijn merken Pink en Victoria’s Secret consolideren, waardoor verschillende functies zullen overlappen. Die zullen dan ook verdwijnen. Leslie H. Wexner, oprichter en CEO van L Brands, heeft als doel om de werking van het bedrijf te vereenvoudigen. Zo heeft hij onlangs ook de functie van CEO bij Victoria’s Secret op zich genomen, nadat de voormalige CEO, Sharen Jester Turney, besloot het bedrijf te verlaten.

 

Daarnaast zal ook de omzet van de online en catalogusverkoop ondergebracht worden bij de verkoop in de winkels. Het doel is om klanten in de toekomst een meer gestroomlijnde winkelervaring te geven, waarbij aankopen zowel mobiel, online en in de winkels kunnen worden gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Resultaten Puma in stijgende lijn

24/10/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Back to top