200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret | RetailDetail

200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret

200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret

L Brands, het moederbedrijf van onder andere lingeriemerk Victoria’s Secret, gaat ongeveer 200 banen schrappen als gevolg van een reorganisatie.

Bedrijf stroomlijnen

L Brands wil in de toekomst zijn merken Pink en Victoria’s Secret consolideren, waardoor verschillende functies zullen overlappen. Die zullen dan ook verdwijnen. Leslie H. Wexner, oprichter en CEO van L Brands, heeft als doel om de werking van het bedrijf te vereenvoudigen. Zo heeft hij onlangs ook de functie van CEO bij Victoria’s Secret op zich genomen, nadat de voormalige CEO, Sharen Jester Turney, besloot het bedrijf te verlaten.

 

Daarnaast zal ook de omzet van de online en catalogusverkoop ondergebracht worden bij de verkoop in de winkels. Het doel is om klanten in de toekomst een meer gestroomlijnde winkelervaring te geven, waarbij aankopen zowel mobiel, online en in de winkels kunnen worden gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.