200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret

200 banen op de tocht bij moederbedrijf Victoria’s Secret

L Brands, het moederbedrijf van onder andere lingeriemerk Victoria’s Secret, gaat ongeveer 200 banen schrappen als gevolg van een reorganisatie.

Bedrijf stroomlijnen

L Brands wil in de toekomst zijn merken Pink en Victoria’s Secret consolideren, waardoor verschillende functies zullen overlappen. Die zullen dan ook verdwijnen. Leslie H. Wexner, oprichter en CEO van L Brands, heeft als doel om de werking van het bedrijf te vereenvoudigen. Zo heeft hij onlangs ook de functie van CEO bij Victoria’s Secret op zich genomen, nadat de voormalige CEO, Sharen Jester Turney, besloot het bedrijf te verlaten.

 

Daarnaast zal ook de omzet van de online en catalogusverkoop ondergebracht worden bij de verkoop in de winkels. Het doel is om klanten in de toekomst een meer gestroomlijnde winkelervaring te geven, waarbij aankopen zowel mobiel, online en in de winkels kunnen worden gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top