7Commerce neemt Stylight over

7Commerce neemt Stylight over

7Commerce, de investeringstak van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1, heeft alle aandelen van online modestart-up Stylight in handen gekregen. Voorheen had het al 22 procent van de aandelen gekocht.

 

Actief in 15 landen

7Commerce had die 22 procent in handen gekregen bij een vorige investeringsronde in december 2012, maar het heeft nu dus besloten om ook de overige 78 procent te kopen. De deal moet volledig rond geraken in juli.

 

Stylight is sinds zijn oprichting in 2008 uitgegroeid tot de meest succesvolle mode-aggregator in Europa. Bezoekers kunnen er eenvoudig producten ontdekken van verschillende online modewinkels. Momenteel is Stylight al actief in 15 landen. Sinds maart van dit jaar biedt het ook 'home & living'-producten aan.

 

“Stylight voegt fashion, home en living toe aan ons portfolio beauty & accessories en het is bovendien een veelbelovend platform voor verdere winstgevende groei. Met zijn mix van content, reclame en verkoop is het bedrijf een essentieel strategisch element van onze snelgroeiende e-commerceactiviteiten”, zegt Daniel Raab, managing director bij 7Commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Back to top