7Commerce neemt Stylight over | RetailDetail

7Commerce neemt Stylight over

7Commerce neemt Stylight over

7Commerce, de investeringstak van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1, heeft alle aandelen van online modestart-up Stylight in handen gekregen. Voorheen had het al 22 procent van de aandelen gekocht.

 

Actief in 15 landen

7Commerce had die 22 procent in handen gekregen bij een vorige investeringsronde in december 2012, maar het heeft nu dus besloten om ook de overige 78 procent te kopen. De deal moet volledig rond geraken in juli.

 

Stylight is sinds zijn oprichting in 2008 uitgegroeid tot de meest succesvolle mode-aggregator in Europa. Bezoekers kunnen er eenvoudig producten ontdekken van verschillende online modewinkels. Momenteel is Stylight al actief in 15 landen. Sinds maart van dit jaar biedt het ook 'home & living'-producten aan.

 

“Stylight voegt fashion, home en living toe aan ons portfolio beauty & accessories en het is bovendien een veelbelovend platform voor verdere winstgevende groei. Met zijn mix van content, reclame en verkoop is het bedrijf een essentieel strategisch element van onze snelgroeiende e-commerceactiviteiten”, zegt Daniel Raab, managing director bij 7Commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top