Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop | RetailDetail

Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop

Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop
Shutterstock

Het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch bekijkt samen met een investeringsbank verschillende opties rond een verkoop van het modebedrijf. Dat wil echter nog niet zeggen dat er zeker een verkoop komt.

Waarde fors gedaald

Enkele jaren geleden was een overname van Abercrombie & Fitch volledig ondenkbaar: in 2011 werd het bedrijf immers op een bedrag van 5,3 miljard dollar (4,9 miljard euro) gewaardeerd, maar momenteel is het nog maar 850 miljoen dollar (782 miljoen euro) waard, wat het een interessante optie maakt voor overnemers. De berichten over een verkoop deden het aandeel op de Amerikaanse beurs dan ook onmiddellijk de hoogte in gaan.

 

De gedaalde waarde van Abercrombie & Fitch is het gevolg van de problemen die het al enkele jaren kent. Een tiental jaar geleden was het merk, samen met dochtermerk Hollister, ongekend populair bij de jeugd. Toen de trends veranderden, had het modebedrijf daar echter geen antwoord op, waardoor heel wat klanten de overstap maakten naar ketens als H&M en Zara. Ook online kwam A&F veel te laat op gang, waardoor het die trein grotendeels miste.

 

Bovendien kwam CEO Michael Jeffries meermaals in opspraak met zijn uitspraken, waarbij de man onder andere stelde dat enkel aantrekkelijk mensen hun kleding mochten dragen. In 2014 werd Jeffries uit zijn functie gezet, maar pas enkele maanden terug werd met Fran Horowitz een nieuwe CEO aangesteld. Mogelijk is zij nu de drijvende kracht achter de mogelijk verkoop van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.