Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen | RetailDetail

Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Voor het eerst in meer dan drie jaar heeft Abercrombie & Fitch nog eens een lichte stijging kunnen tonen bij de omzet van winkels die al meer dan een jaar geopend zijn. Het is het eerste teken dat de nieuwe strategie bij het modehuis zijn vruchten afwerpt.

Vooral sterke prestaties bij Hollister

De vergelijkbare omzet steeg bij Abercrombie & Fitch met 1 procent in het voorbije kwartaal. Die stijging was volledig te danken aan Hollister, waar de vergelijkbare omzet met 4 procent steeg. Bij het merk Abercrombie & Fitch daalde die dan weer met 2 procent. Analisten hadden verwacht dat er een minimale daling zou zijn bij de vergelijkbare omzet.

 

In het vierde kwartaal steeg de netto-omzet van Abercrombie & Fitch zonder wisselkoerseffecten dan weer met 2 procent naar 1,11 miljard dollar (1,02 miljard euro). Werden de wisselkoersen wel in rekening gebracht, dan was er wel sprake van een daling van 1 procent. Ook daar deed het beter dan de verwachtingen.

 

Het is geen verrassing dat vooral Hollister het goed doet, want A&F heeft besloten om sterk in te zetten in de vernieuwing van het merk. Zo kregen heel wat winkels al een nieuw interieur en ook dit jaar zullen een flink aantal winkels aangepakt worden.

 

De veranderingen binnen het bedrijf kwamen er nadat Mike Jeffries opstapte als CEO. Voorheen had hij er met enkele uitspraken al voor gezorgd dat het bedrijf in het oog van de storm was komen te staan. Sinds zijn vertrek heeft Abercrombie & Fitch het over een andere boeg gegooid. Zo wordt er tegenwoordig binnen de collecties minder gefocust op het logo van het merk, de look waarmee het eind jaren ’90 furore maakte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.