Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen | RetailDetail

Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Voor het eerst in meer dan drie jaar heeft Abercrombie & Fitch nog eens een lichte stijging kunnen tonen bij de omzet van winkels die al meer dan een jaar geopend zijn. Het is het eerste teken dat de nieuwe strategie bij het modehuis zijn vruchten afwerpt.

Vooral sterke prestaties bij Hollister

De vergelijkbare omzet steeg bij Abercrombie & Fitch met 1 procent in het voorbije kwartaal. Die stijging was volledig te danken aan Hollister, waar de vergelijkbare omzet met 4 procent steeg. Bij het merk Abercrombie & Fitch daalde die dan weer met 2 procent. Analisten hadden verwacht dat er een minimale daling zou zijn bij de vergelijkbare omzet.

 

In het vierde kwartaal steeg de netto-omzet van Abercrombie & Fitch zonder wisselkoerseffecten dan weer met 2 procent naar 1,11 miljard dollar (1,02 miljard euro). Werden de wisselkoersen wel in rekening gebracht, dan was er wel sprake van een daling van 1 procent. Ook daar deed het beter dan de verwachtingen.

 

Het is geen verrassing dat vooral Hollister het goed doet, want A&F heeft besloten om sterk in te zetten in de vernieuwing van het merk. Zo kregen heel wat winkels al een nieuw interieur en ook dit jaar zullen een flink aantal winkels aangepakt worden.

 

De veranderingen binnen het bedrijf kwamen er nadat Mike Jeffries opstapte als CEO. Voorheen had hij er met enkele uitspraken al voor gezorgd dat het bedrijf in het oog van de storm was komen te staan. Sinds zijn vertrek heeft Abercrombie & Fitch het over een andere boeg gegooid. Zo wordt er tegenwoordig binnen de collecties minder gefocust op het logo van het merk, de look waarmee het eind jaren ’90 furore maakte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.