Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Voor het eerst in meer dan drie jaar heeft Abercrombie & Fitch nog eens een lichte stijging kunnen tonen bij de omzet van winkels die al meer dan een jaar geopend zijn. Het is het eerste teken dat de nieuwe strategie bij het modehuis zijn vruchten afwerpt.

Vooral sterke prestaties bij Hollister

De vergelijkbare omzet steeg bij Abercrombie & Fitch met 1 procent in het voorbije kwartaal. Die stijging was volledig te danken aan Hollister, waar de vergelijkbare omzet met 4 procent steeg. Bij het merk Abercrombie & Fitch daalde die dan weer met 2 procent. Analisten hadden verwacht dat er een minimale daling zou zijn bij de vergelijkbare omzet.

 

In het vierde kwartaal steeg de netto-omzet van Abercrombie & Fitch zonder wisselkoerseffecten dan weer met 2 procent naar 1,11 miljard dollar (1,02 miljard euro). Werden de wisselkoersen wel in rekening gebracht, dan was er wel sprake van een daling van 1 procent. Ook daar deed het beter dan de verwachtingen.

 

Het is geen verrassing dat vooral Hollister het goed doet, want A&F heeft besloten om sterk in te zetten in de vernieuwing van het merk. Zo kregen heel wat winkels al een nieuw interieur en ook dit jaar zullen een flink aantal winkels aangepakt worden.

 

De veranderingen binnen het bedrijf kwamen er nadat Mike Jeffries opstapte als CEO. Voorheen had hij er met enkele uitspraken al voor gezorgd dat het bedrijf in het oog van de storm was komen te staan. Sinds zijn vertrek heeft Abercrombie & Fitch het over een andere boeg gegooid. Zo wordt er tegenwoordig binnen de collecties minder gefocust op het logo van het merk, de look waarmee het eind jaren ’90 furore maakte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Back to top