Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Abercrombie & Fitch kan nog eens positieve resultaten tonen

Voor het eerst in meer dan drie jaar heeft Abercrombie & Fitch nog eens een lichte stijging kunnen tonen bij de omzet van winkels die al meer dan een jaar geopend zijn. Het is het eerste teken dat de nieuwe strategie bij het modehuis zijn vruchten afwerpt.

Vooral sterke prestaties bij Hollister

De vergelijkbare omzet steeg bij Abercrombie & Fitch met 1 procent in het voorbije kwartaal. Die stijging was volledig te danken aan Hollister, waar de vergelijkbare omzet met 4 procent steeg. Bij het merk Abercrombie & Fitch daalde die dan weer met 2 procent. Analisten hadden verwacht dat er een minimale daling zou zijn bij de vergelijkbare omzet.

 

In het vierde kwartaal steeg de netto-omzet van Abercrombie & Fitch zonder wisselkoerseffecten dan weer met 2 procent naar 1,11 miljard dollar (1,02 miljard euro). Werden de wisselkoersen wel in rekening gebracht, dan was er wel sprake van een daling van 1 procent. Ook daar deed het beter dan de verwachtingen.

 

Het is geen verrassing dat vooral Hollister het goed doet, want A&F heeft besloten om sterk in te zetten in de vernieuwing van het merk. Zo kregen heel wat winkels al een nieuw interieur en ook dit jaar zullen een flink aantal winkels aangepakt worden.

 

De veranderingen binnen het bedrijf kwamen er nadat Mike Jeffries opstapte als CEO. Voorheen had hij er met enkele uitspraken al voor gezorgd dat het bedrijf in het oog van de storm was komen te staan. Sinds zijn vertrek heeft Abercrombie & Fitch het over een andere boeg gegooid. Zo wordt er tegenwoordig binnen de collecties minder gefocust op het logo van het merk, de look waarmee het eind jaren ’90 furore maakte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Hema maakt eindelijk weer winst

07/12/2017

Hema weet weer wat winst is: nadat het de voorbije kwartalen het nettoverlies al had kunnen drukken, is de Nederlandse keten er in het derde kwartaal in geslaagd om voor het eerst sinds lang een nettowinst op te tekenen.

Hudson’s Bay lijdt fors verlies in derde kwartaal

07/12/2017

In het derde kwartaal van 2017 heeft het Canadese Hudson’s Bay opnieuw fors verlies geleden. Het moederbedrijf van onder meer Saks OFF 5th zag daarnaast ook de omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Back to top