Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne
http://www.shutterstock.com/nl/pic-332254517/

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch slaat duidelijk een nieuwe weg in met zijn nieuwe reclamecampagne. Daarin zijn beduidend minder halfnaakte mannen te zien en bovendien ook meer modellen van andere origine.

 

Imago Abercrombie & Fitch verbeteren

Niet enkel de manier waarop Abercrombie & Fitch zijn kleding onder de aandacht wil brengen is veranderd, ook de collecties zelf tonen de nieuwe weg die het merk wil inslaan. De nieuwe collecties hebben meer ruimte voor blue jeans, met ook kleurrijke shirts, broeken en kleedjes.

 

De nieuwe stijl van Abercrombie & Fitch werd op poten gezet door de nieuwe creative director of marketing Ashley Sargent Price, die in april werd weggeplukt bij concurrent J Crew.

 

Voor Abercrombie & Fitch was het dan ook een noodzaak om het roer volledig om te gooien. De verkoop was de laatste tijd sterk teruggevallen en bovendien werd, na enkele misplaatste uitspraken, CEO Mike Jeffries in 2014 aan de deur gezet. In februari van dit jaar werd het merk dan ook nog eens verkozen tot het meest gehate merk in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.