Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne
http://www.shutterstock.com/nl/pic-332254517/

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch slaat duidelijk een nieuwe weg in met zijn nieuwe reclamecampagne. Daarin zijn beduidend minder halfnaakte mannen te zien en bovendien ook meer modellen van andere origine.

 

Imago Abercrombie & Fitch verbeteren

Niet enkel de manier waarop Abercrombie & Fitch zijn kleding onder de aandacht wil brengen is veranderd, ook de collecties zelf tonen de nieuwe weg die het merk wil inslaan. De nieuwe collecties hebben meer ruimte voor blue jeans, met ook kleurrijke shirts, broeken en kleedjes.

 

De nieuwe stijl van Abercrombie & Fitch werd op poten gezet door de nieuwe creative director of marketing Ashley Sargent Price, die in april werd weggeplukt bij concurrent J Crew.

 

Voor Abercrombie & Fitch was het dan ook een noodzaak om het roer volledig om te gooien. De verkoop was de laatste tijd sterk teruggevallen en bovendien werd, na enkele misplaatste uitspraken, CEO Mike Jeffries in 2014 aan de deur gezet. In februari van dit jaar werd het merk dan ook nog eens verkozen tot het meest gehate merk in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top