Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne
http://www.shutterstock.com/nl/pic-332254517/

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch slaat duidelijk een nieuwe weg in met zijn nieuwe reclamecampagne. Daarin zijn beduidend minder halfnaakte mannen te zien en bovendien ook meer modellen van andere origine.

 

Imago Abercrombie & Fitch verbeteren

Niet enkel de manier waarop Abercrombie & Fitch zijn kleding onder de aandacht wil brengen is veranderd, ook de collecties zelf tonen de nieuwe weg die het merk wil inslaan. De nieuwe collecties hebben meer ruimte voor blue jeans, met ook kleurrijke shirts, broeken en kleedjes.

 

De nieuwe stijl van Abercrombie & Fitch werd op poten gezet door de nieuwe creative director of marketing Ashley Sargent Price, die in april werd weggeplukt bij concurrent J Crew.

 

Voor Abercrombie & Fitch was het dan ook een noodzaak om het roer volledig om te gooien. De verkoop was de laatste tijd sterk teruggevallen en bovendien werd, na enkele misplaatste uitspraken, CEO Mike Jeffries in 2014 aan de deur gezet. In februari van dit jaar werd het merk dan ook nog eens verkozen tot het meest gehate merk in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.