Abercrombie & Fitch stopt gesprekken met overnemers | RetailDetail

Abercrombie & Fitch stopt gesprekken met overnemers

Abercrombie & Fitch stopt gesprekken met overnemers
Shutterstock

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft de gesprekken met potentiële overnemers heeft stopgezet en zegt verder te zullen gaan met de huidige strategie. Het aandeel kreeg onmiddellijk een fikse klap op de beurs.

Dalende waarde

Abercrombie & Fitch had in mei te kennen gegeven dat het wel open stond voor een verkoop en al snel doken er een aantal geïnteresseerde partijen op. Volgens een aantal analisten was een overname ook de enige manier om het bedrijf nog te redden, nu de omzet daalt en er fors verlies wordt gemaakt.

 

Het modebedrijf, dat naast Abercrombie & Fitch ook eigenaar is van het merk Hollister, slaagde er echter niet in om tot een overeenstemming te komen met een van de geïnteresseerde partijen. De kans lijkt dus bijzonder klein dat er nog een overname komt. De beurs reageerde alvast niet positief op het nieuws, want het aandeel kreeg een klap van ongeveer 20%.

 

Enkele jaren geleden was een overname van Abercrombie & Fitch volledig ondenkbaar: in 2011 werd het bedrijf immers op zowat vijf miljard euro gewaardeerd. Ondertussen is dat al gedaald naar 570 miljoen euro. Ook de aandelen van andere gelijkaardige modebedrijven kregen een tik, omdat investeerders nog maar weinig vertrouwen hebben in de sector.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top