Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is er opnieuw niet in geslaagd om positieve resultaten neer te zetten. Voor het veertiende kwartaal op rij daalde de omzet, zowel bij Hollister als het merk Abercrombie & Fitch.

Grote terugval op thuismarkt

Voor het bedrijf Abercrombie & Fitch kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 783,2 miljoen dollar (700 miljoen euro): 4% minder dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. De daling was het gevolg van een mindere verkoop bij zowel Hollister als Abercrombie.

 

Bij Hollister daalde de omzet met 4% naar 420,1 miljoen dollar (375 miljoen euro), terwijl er bij Abercrombie sprake was van een terugval van 5% naar 363,1 miljoen dollar (325 miljoen euro). Op de internationale markten deed het modebedrijf het nog redelijk goed, want daar bleef de omzet vrijwel status quo met 304,4 miljoen dollar (270 miljoen euro). In de Verenigde Staten was er echter sprake van een terugval van 7% naar 478,8 miljoen dollar (430 miljoen euro).

 

Zestig winkels moeten dicht

Abercrombie & Fitch blijft last hebben van de concurrentie van andere fastfashionretailers en bovendien presteren de grote winkels en de vestigingen op toeristische locaties onder de maat. In het tweede kwartaal werd dan ook een nettoverlies gemakt van 13,1 miljoen dollar (12 miljoen euro), een jaar eerder was dat nog maar 0,8 miljoen dollar (0,7 miljoen euro).

 

Abercrombie is van plan om een zestigtal winkels te sluiten in de Verenigde Staten wanneer hun huurcontracten ten einde lopen. Momenteel heeft het bedrijf 744 winkels in de Verenigde Staten en 182 in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top