Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is er opnieuw niet in geslaagd om positieve resultaten neer te zetten. Voor het veertiende kwartaal op rij daalde de omzet, zowel bij Hollister als het merk Abercrombie & Fitch.

Grote terugval op thuismarkt

Voor het bedrijf Abercrombie & Fitch kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 783,2 miljoen dollar (700 miljoen euro): 4% minder dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. De daling was het gevolg van een mindere verkoop bij zowel Hollister als Abercrombie.

 

Bij Hollister daalde de omzet met 4% naar 420,1 miljoen dollar (375 miljoen euro), terwijl er bij Abercrombie sprake was van een terugval van 5% naar 363,1 miljoen dollar (325 miljoen euro). Op de internationale markten deed het modebedrijf het nog redelijk goed, want daar bleef de omzet vrijwel status quo met 304,4 miljoen dollar (270 miljoen euro). In de Verenigde Staten was er echter sprake van een terugval van 7% naar 478,8 miljoen dollar (430 miljoen euro).

 

Zestig winkels moeten dicht

Abercrombie & Fitch blijft last hebben van de concurrentie van andere fastfashionretailers en bovendien presteren de grote winkels en de vestigingen op toeristische locaties onder de maat. In het tweede kwartaal werd dan ook een nettoverlies gemakt van 13,1 miljoen dollar (12 miljoen euro), een jaar eerder was dat nog maar 0,8 miljoen dollar (0,7 miljoen euro).

 

Abercrombie is van plan om een zestigtal winkels te sluiten in de Verenigde Staten wanneer hun huurcontracten ten einde lopen. Momenteel heeft het bedrijf 744 winkels in de Verenigde Staten en 182 in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Back to top