Abercombie & Fitch zet dalende trend verder

Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is er opnieuw niet in geslaagd om positieve resultaten neer te zetten. Voor het veertiende kwartaal op rij daalde de omzet, zowel bij Hollister als het merk Abercrombie & Fitch.

Grote terugval op thuismarkt

Voor het bedrijf Abercrombie & Fitch kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 783,2 miljoen dollar (700 miljoen euro): 4% minder dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. De daling was het gevolg van een mindere verkoop bij zowel Hollister als Abercrombie.

 

Bij Hollister daalde de omzet met 4% naar 420,1 miljoen dollar (375 miljoen euro), terwijl er bij Abercrombie sprake was van een terugval van 5% naar 363,1 miljoen dollar (325 miljoen euro). Op de internationale markten deed het modebedrijf het nog redelijk goed, want daar bleef de omzet vrijwel status quo met 304,4 miljoen dollar (270 miljoen euro). In de Verenigde Staten was er echter sprake van een terugval van 7% naar 478,8 miljoen dollar (430 miljoen euro).

 

Zestig winkels moeten dicht

Abercrombie & Fitch blijft last hebben van de concurrentie van andere fastfashionretailers en bovendien presteren de grote winkels en de vestigingen op toeristische locaties onder de maat. In het tweede kwartaal werd dan ook een nettoverlies gemakt van 13,1 miljoen dollar (12 miljoen euro), een jaar eerder was dat nog maar 0,8 miljoen dollar (0,7 miljoen euro).

 

Abercrombie is van plan om een zestigtal winkels te sluiten in de Verenigde Staten wanneer hun huurcontracten ten einde lopen. Momenteel heeft het bedrijf 744 winkels in de Verenigde Staten en 182 in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.