Accessoiremerk Laimböck failliet | RetailDetail

Accessoiremerk Laimböck failliet

Accessoiremerk Laimböck failliet

Het Nederlandse accessoirebedrijf Modana Accessories heeft in nasleep van het faillissement van warenhuisketen V&D zelf de boeken moeten neerleggen. Het bedrijf verkocht producten onder de naam Laimböck en L.M.B.K. Young.

185 jaar oud bedrijf

Laimböck bestond al sinds 1831 en vroeg eind januari al het faillissement aan en sindsdien werd er gezocht naar een oplossing voor de voorraden. Die voorraden zullen tot midden deze maand online verkocht worden op een veilingsite.

 

Na het faillissement blijft er immers nog een grote voorraad over van 430.000 paar handschoenen en 6.000 tassen. “Deze veiling is heel bijzonder voor ons, maar geeft ook een dubbel gevoel. Een bijna twee eeuwen oud bedrijf, daar hebben we bewondering voor”, zegt Frank Oosterbeek, CEO van de DAAN Group, die de veiling voor zijn rekening zal nemen.

 

Laimböck richtte in 2014 nog het jongerenmerk L.M.B.K. Young, om in te gaan op de grote vraag naar handschoenen en accessoires bij een jongere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.