Accessoiremerk Laimböck failliet

Accessoiremerk Laimböck failliet

Het Nederlandse accessoirebedrijf Modana Accessories heeft in nasleep van het faillissement van warenhuisketen V&D zelf de boeken moeten neerleggen. Het bedrijf verkocht producten onder de naam Laimböck en L.M.B.K. Young.

185 jaar oud bedrijf

Laimböck bestond al sinds 1831 en vroeg eind januari al het faillissement aan en sindsdien werd er gezocht naar een oplossing voor de voorraden. Die voorraden zullen tot midden deze maand online verkocht worden op een veilingsite.

 

Na het faillissement blijft er immers nog een grote voorraad over van 430.000 paar handschoenen en 6.000 tassen. “Deze veiling is heel bijzonder voor ons, maar geeft ook een dubbel gevoel. Een bijna twee eeuwen oud bedrijf, daar hebben we bewondering voor”, zegt Frank Oosterbeek, CEO van de DAAN Group, die de veiling voor zijn rekening zal nemen.

 

Laimböck richtte in 2014 nog het jongerenmerk L.M.B.K. Young, om in te gaan op de grote vraag naar handschoenen en accessoires bij een jongere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top