Accessoiremerk Laimböck failliet | RetailDetail

Accessoiremerk Laimböck failliet

Accessoiremerk Laimböck failliet

Het Nederlandse accessoirebedrijf Modana Accessories heeft in nasleep van het faillissement van warenhuisketen V&D zelf de boeken moeten neerleggen. Het bedrijf verkocht producten onder de naam Laimböck en L.M.B.K. Young.

185 jaar oud bedrijf

Laimböck bestond al sinds 1831 en vroeg eind januari al het faillissement aan en sindsdien werd er gezocht naar een oplossing voor de voorraden. Die voorraden zullen tot midden deze maand online verkocht worden op een veilingsite.

 

Na het faillissement blijft er immers nog een grote voorraad over van 430.000 paar handschoenen en 6.000 tassen. “Deze veiling is heel bijzonder voor ons, maar geeft ook een dubbel gevoel. Een bijna twee eeuwen oud bedrijf, daar hebben we bewondering voor”, zegt Frank Oosterbeek, CEO van de DAAN Group, die de veiling voor zijn rekening zal nemen.

 

Laimböck richtte in 2014 nog het jongerenmerk L.M.B.K. Young, om in te gaan op de grote vraag naar handschoenen en accessoires bij een jongere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top