Accessorize weg uit België en Nederland | RetailDetail

Accessorize weg uit België en Nederland

Accessorize weg uit België en Nederland

Accessoireketen Accessorize heeft haar winkels in België en Nederland gesloten en ook die in Oostenrijk gaan dicht. Klanten uit die landen moeten naar de internetshop. In Duitsland en Zwitserland zou moederbedrijf Monsoon dan weer inzetten op een expansie.

Elf jaar actief in Benelux

Op 28 juli deed het Britse Accessorize zijn winkel in het Wijnegem Shopping Center dicht. Het verkooppunt in de Grand Bazar in Antwerpen was dan al een maand gesloten. In Nederland viel het doek over de vestigingen in de Leidsestraat in Amsterdam, in Eindhoven en bij V&D in Rotterdam al eind juni. En in Oostenrijk - waar de keten acht verkooppunten heeft - wordt de fysieke aanwezigheid afgebouwd tegen eind augustus.

 

Accessorize kwam naar de Lage Landen in 2004 met een eerste winkel in Amsterdam. Nadien volgden verkooppunten in onder meer Rotterdam, Utrecht, Maastricht en Antwerpen. De keten verkoopt een breed assortiment modeaccessoires. Het gaat daarbij onder meer om tassen, hoeden, sieraden, riemen, slippers en strandmode.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.