Ace & Tate werkt aan uitbreiding in Duitsland

Ace & Tate werkt aan uitbreiding in Duitsland

De Nederlandse brillenketen Ace & Tate gaat de komende maanden fiks uitbreiden in Duitsland. Het aantal fysieke winkels moet er binnen korte tijd groeien naar tien. Momenteel heeft de keten slechts één filiaal in Duitsland.

Groeiende markt

Ace & Tate is van oorsprong een webwinkel, die fysieke filialen opent om zo de zichtbaarheid van het merk verder te vergroten. Duitsland is op dat vlak een logische keuze, aangezien de markt daar 5,8 miljard euro waard is en elk jaar nog verder groeit.

 

Het enige filiaal van Ace & Tate in Duitsland bevindt zich in Berlijn. Daarnaast heeft de keten met twee vestigingen in Amsterdam en één in Rotterdam en Utrecht ook vier winkels in Nederland. In België is er sinds kort een showroom te vinden in Antwerpen.

 

Volgens het Zentralverbands der Augenoptiker und Optometristen, de vereniging van Duitse opticiens, hebben online winkels momenteel 3,7% van de brillen- en lenzenverkoop in handen in het land. Schattingen stellen dat het aandeel van de online verkoop de komende jaren nog kan oplopen naar ongeveer tien procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top