Ace & Tate werkt aan uitbreiding in Duitsland

Ace & Tate werkt aan uitbreiding in Duitsland

De Nederlandse brillenketen Ace & Tate gaat de komende maanden fiks uitbreiden in Duitsland. Het aantal fysieke winkels moet er binnen korte tijd groeien naar tien. Momenteel heeft de keten slechts één filiaal in Duitsland.

Groeiende markt

Ace & Tate is van oorsprong een webwinkel, die fysieke filialen opent om zo de zichtbaarheid van het merk verder te vergroten. Duitsland is op dat vlak een logische keuze, aangezien de markt daar 5,8 miljard euro waard is en elk jaar nog verder groeit.

 

Het enige filiaal van Ace & Tate in Duitsland bevindt zich in Berlijn. Daarnaast heeft de keten met twee vestigingen in Amsterdam en één in Rotterdam en Utrecht ook vier winkels in Nederland. In België is er sinds kort een showroom te vinden in Antwerpen.

 

Volgens het Zentralverbands der Augenoptiker und Optometristen, de vereniging van Duitse opticiens, hebben online winkels momenteel 3,7% van de brillen- en lenzenverkoop in handen in het land. Schattingen stellen dat het aandeel van de online verkoop de komende jaren nog kan oplopen naar ongeveer tien procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top