Adidas duidt nieuwe CEO aan | RetailDetail

Adidas duidt nieuwe CEO aan

Adidas duidt nieuwe CEO aan

Adidas heeft Kasper Rorsted aangeduid als de nieuwe CEO. Hij is momenteel nog CEO van Henkel, maar zal vanaf oktober de fakkel overnemen van Herbert Hainer, de huidige topman van het Duitse sportmerk.

 

Huidige CEO betaalt tol voor zwakke prestaties

Rorsted gaat al vanaf augustus aan de slag bij Adidas. Vanaf dan zal hij een gewoon lid van de raad van bestuur worden. Twee maanden later kan hij het heft volledig in eigen handen nemen. Zijn aanstelling wordt positief onthaald bij de aandeelhouders, die niet tevreden waren met de gang van zaken onder de leiding van Hainer.


Hainer staat al 14 jaar aan de leiding van Adidas, maar kwam vorig jaar onder druk te staan toen bleek dat de verkoop van golfproducten sterk was teruggevallen. Daarnaast waren er ook zwakke resultaten in Noord-Amerika en Rusland, één van de grootste markten van Adidas. Adidas verloor daarbij steeds meer marktaandeel aan Nike en nieuwkomer Under Armour.


Hainer heeft nochtans steeds gezegd dat hij aan de slag zou blijven tot het einde van zijn contract, dat in maart 2017 afloopt. Hij verwacht ook dat 2016 een recordjaar zal worden voor Adidas. Nu zal hij toch enkele maanden voor het einde van zijn contract afzwaaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.