Adidas lanceert abonnementsdienst

Adidas lanceert abonnementsdienst

Sportmerk Adidas lanceert in de Verenigde Staten met Avenue A een abonnementsdienst voor vrouwen. Klanten die inschrijven op de dienst ontvangen elk kwartaal een doos vol kleding, schoenen en accessoires van het merk.

 

Idee van medewerker

Volgens Adidas zijn de dozen perfect voor vrouwen die vaak hardlopen of die buiten aan training doen. Elke doos kost 150 dollar en per kwartaal bevat die drie tot vijf premiumartikelen. Adidas zegt nauw samen te werken met modetrendsetters en trainers om te weten wat elke doos moet bevatten.

 

De eerste box van Avenue A werd samengesteld door fitnessartiest Nicole Winhoffer en bevat de PureBOOST X, een nieuwe loopschoen die speciaal voor vrouwen werd ontwikkeld. “Het merk geeft aandacht aan de noden van de vrouw om stijlvol, zelfverzekerd en uniek te zijn. Ze doet dat bovendien op een hele nieuwe manier”, zegt Winhoffer aan Forbes.

 

Avenue A is voortgekomen uit een oproep van de Noord-Amerikaanse baas Mark King, die zijn werknemers had opgeroepen om nieuwe ideeën te delen met het bedrijf. In totaal werden er 442 ideeën ingestuurd, waaruit 11 finalisten werden gekozen. Uiteindelijk was het Avenue A dat overbleef als winnaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top