Adidas lanceert abonnementsdienst

Adidas lanceert abonnementsdienst

Sportmerk Adidas lanceert in de Verenigde Staten met Avenue A een abonnementsdienst voor vrouwen. Klanten die inschrijven op de dienst ontvangen elk kwartaal een doos vol kleding, schoenen en accessoires van het merk.

 

Idee van medewerker

Volgens Adidas zijn de dozen perfect voor vrouwen die vaak hardlopen of die buiten aan training doen. Elke doos kost 150 dollar en per kwartaal bevat die drie tot vijf premiumartikelen. Adidas zegt nauw samen te werken met modetrendsetters en trainers om te weten wat elke doos moet bevatten.

 

De eerste box van Avenue A werd samengesteld door fitnessartiest Nicole Winhoffer en bevat de PureBOOST X, een nieuwe loopschoen die speciaal voor vrouwen werd ontwikkeld. “Het merk geeft aandacht aan de noden van de vrouw om stijlvol, zelfverzekerd en uniek te zijn. Ze doet dat bovendien op een hele nieuwe manier”, zegt Winhoffer aan Forbes.

 

Avenue A is voortgekomen uit een oproep van de Noord-Amerikaanse baas Mark King, die zijn werknemers had opgeroepen om nieuwe ideeën te delen met het bedrijf. In totaal werden er 442 ideeën ingestuurd, waaruit 11 finalisten werden gekozen. Uiteindelijk was het Avenue A dat overbleef als winnaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Ahold USA test robot in Giant Food Store

15/11/2017

In een vestiging van Giant Food Store in de Verenigde Staten test Ahold USA momenteel een robot die gevaren op de vloer kan detecteren, waarna hij assistentie zal vragen. Hij kan ook lege winkelrekken aanwijzen en prijzen controleren.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top