Adidas lanceert abonnementsdienst | RetailDetail

Adidas lanceert abonnementsdienst

Adidas lanceert abonnementsdienst

Sportmerk Adidas lanceert in de Verenigde Staten met Avenue A een abonnementsdienst voor vrouwen. Klanten die inschrijven op de dienst ontvangen elk kwartaal een doos vol kleding, schoenen en accessoires van het merk.

 

Idee van medewerker

Volgens Adidas zijn de dozen perfect voor vrouwen die vaak hardlopen of die buiten aan training doen. Elke doos kost 150 dollar en per kwartaal bevat die drie tot vijf premiumartikelen. Adidas zegt nauw samen te werken met modetrendsetters en trainers om te weten wat elke doos moet bevatten.

 

De eerste box van Avenue A werd samengesteld door fitnessartiest Nicole Winhoffer en bevat de PureBOOST X, een nieuwe loopschoen die speciaal voor vrouwen werd ontwikkeld. “Het merk geeft aandacht aan de noden van de vrouw om stijlvol, zelfverzekerd en uniek te zijn. Ze doet dat bovendien op een hele nieuwe manier”, zegt Winhoffer aan Forbes.

 

Avenue A is voortgekomen uit een oproep van de Noord-Amerikaanse baas Mark King, die zijn werknemers had opgeroepen om nieuwe ideeën te delen met het bedrijf. In totaal werden er 442 ideeën ingestuurd, waaruit 11 finalisten werden gekozen. Uiteindelijk was het Avenue A dat overbleef als winnaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.