Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten | RetailDetail

Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten

Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten

Het Duitse Adidas is op zoek naar potentiele overnemers voor de golfmerken Taylormade-Adidas Golf, Adams en Ashworth. Die drukten al langer op de omzet van het sportbedrijf en Adidas wil nu actief op zoek gaan naar een overnemer.

Sterke kwartaalcijfers

Adidas neemt dat besluit nadat het zelf een onderzoek heeft laten uitvoeren naar de impact van de merken op de resultaten van het bedrijf. Daaruit blijkt dat de verkoop van de golfactiviteiten er mogelijk voor kan zorgen dat de winstmarges van Adidas een boost krijgen.

 

Taylormade kwam in 1997 in handen van Adidas en was tijdelijk één van de best presterende merken binnen het bedrijf. In 2008 nam Adidas dan ook Ashworth over en in 2012 Adams Golf. Sinds 2014 is golf echter minder populair geworden, terwijl Adidas toch heel wat nieuwe producten op de markt bleef brengen.

 

Adidas deed de uitspraken rond de golfmerken nadat het sterke prestaties had voorgelegd voor het eerste kwartaal van 2016: daarin steeg de omzet met 17% naar een recordbedrag van 4,8 miljard euro. De winst groeide dan weer van 221 miljoen euro naar 351 miljoen euro. Voornamelijk in Noord-Amerika presteerde het merk sterk, met een omzetstijging van 31%, dankzij een doorgedreven marketingcampagne in de Verenigde Staten. Ook in West-Europa en China legde Adidas sterke cijfers voor. Daarom trekt het nu de prognose voor het volledige jaar op naar een omzet- en winststijging van 15%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.