Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten

Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten

Het Duitse Adidas is op zoek naar potentiele overnemers voor de golfmerken Taylormade-Adidas Golf, Adams en Ashworth. Die drukten al langer op de omzet van het sportbedrijf en Adidas wil nu actief op zoek gaan naar een overnemer.

Sterke kwartaalcijfers

Adidas neemt dat besluit nadat het zelf een onderzoek heeft laten uitvoeren naar de impact van de merken op de resultaten van het bedrijf. Daaruit blijkt dat de verkoop van de golfactiviteiten er mogelijk voor kan zorgen dat de winstmarges van Adidas een boost krijgen.

 

Taylormade kwam in 1997 in handen van Adidas en was tijdelijk één van de best presterende merken binnen het bedrijf. In 2008 nam Adidas dan ook Ashworth over en in 2012 Adams Golf. Sinds 2014 is golf echter minder populair geworden, terwijl Adidas toch heel wat nieuwe producten op de markt bleef brengen.

 

Adidas deed de uitspraken rond de golfmerken nadat het sterke prestaties had voorgelegd voor het eerste kwartaal van 2016: daarin steeg de omzet met 17% naar een recordbedrag van 4,8 miljard euro. De winst groeide dan weer van 221 miljoen euro naar 351 miljoen euro. Voornamelijk in Noord-Amerika presteerde het merk sterk, met een omzetstijging van 31%, dankzij een doorgedreven marketingcampagne in de Verenigde Staten. Ook in West-Europa en China legde Adidas sterke cijfers voor. Daarom trekt het nu de prognose voor het volledige jaar op naar een omzet- en winststijging van 15%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Back to top