Adidas verkeert in topvorm | RetailDetail

Adidas verkeert in topvorm

Adidas verkeert in topvorm

Adidas heeft vandaag voor de tweede maal in vier maanden tijd zijn groeiprognoses verhoogd. Het nieuws kwam er nadat de Duitse sportkledinggigant zijn winstdoelstellingen voor 2015 flink had overtroffen.

 

Dubbelcijferige groei

Op basis van voorlopige cijfers voor 2015 ‑ op de definitieve resultaten is het nog wachten tot 3 maart ‑ zag Adidas zijn nettowinst 12% hoger gaan tot 720 miljoen euro en zijn omzet afklokken op 16,9 miljard euro, liefst 16% beter dan vorig jaar. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten ging de omzet 10% hoger.

 

Die vooruitgang was te danken aan dubbelcijferige groei in West-Europa, China en Latijns-Amerika. Daarbij stegen de verkopen van het merk Adidas (+12%) dubbel zo snel als die van Reebok (dat 6% meer kleding en schoenen verkocht).

 

"We zijn in goede vorm", zei CEO Herbert Hainer, die bij Adidas aan zijn laatste jaar bezig is. In oktober geeft hij immers de fakkel door aan Kasper Rorsted, nu nog topman van Henkel. “Dit geeft ons alle vertrouwen dat zowel de omzet als de nettowinst opnieuw zullen groeien." De sportgigant verwacht dat de omzet in 2016 (exclusief wisselkoerseffecten) met meer dan 10% zal groeien, met dank aan het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.