Adidas verkeert in topvorm

Adidas verkeert in topvorm

Adidas heeft vandaag voor de tweede maal in vier maanden tijd zijn groeiprognoses verhoogd. Het nieuws kwam er nadat de Duitse sportkledinggigant zijn winstdoelstellingen voor 2015 flink had overtroffen.

 

Dubbelcijferige groei

Op basis van voorlopige cijfers voor 2015 ‑ op de definitieve resultaten is het nog wachten tot 3 maart ‑ zag Adidas zijn nettowinst 12% hoger gaan tot 720 miljoen euro en zijn omzet afklokken op 16,9 miljard euro, liefst 16% beter dan vorig jaar. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten ging de omzet 10% hoger.

 

Die vooruitgang was te danken aan dubbelcijferige groei in West-Europa, China en Latijns-Amerika. Daarbij stegen de verkopen van het merk Adidas (+12%) dubbel zo snel als die van Reebok (dat 6% meer kleding en schoenen verkocht).

 

"We zijn in goede vorm", zei CEO Herbert Hainer, die bij Adidas aan zijn laatste jaar bezig is. In oktober geeft hij immers de fakkel door aan Kasper Rorsted, nu nog topman van Henkel. “Dit geeft ons alle vertrouwen dat zowel de omzet als de nettowinst opnieuw zullen groeien." De sportgigant verwacht dat de omzet in 2016 (exclusief wisselkoerseffecten) met meer dan 10% zal groeien, met dank aan het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top