Aldi bant chemicaliën uit kleding

Aldi bant chemicaliën uit kleding

De supermarktketen Aldi heeft zich aangesloten bij de Detox-actie van milieuorganisatie Greenpeace. Het Duitse bedrijf belooft om alle schadelijke stoffen te bannen bij de productie van kleding.

Milieubewustere productie

Inmiddels hebben al meer dan dertig bedrijven die zich heeft aangesloten bij de actie: onder andere Marks & Spencer en het Zwitserse Coop hebben al aangegeven om geen gevaarlijke chemische stoffen meer te gebruiken bij het produceren van textiel.

 

Greenpeace vraagt aan de aangesloten retailers om ook de rest van hun productieprocessen te bekijken. Zo wil de organisatie dat de retailers nadenken over hoe ze hun middelen op een verantwoorde manier kunnen inzetten.

 

"Vandaag heeft Aldi aangegeven dat het een verantwoordelijkheid heeft binnen de levenscyclus van hun textiel. Dit is een grote stap voorwaarts en een nieuwe overwinning voor iedereen die deel uitmaakt van de detox-campagne sinds de start vier jaar geleden", schrijft Greenpeace op zijn website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top