Aldi bant chemicaliën uit kleding | RetailDetail

Aldi bant chemicaliën uit kleding

Aldi bant chemicaliën uit kleding

De supermarktketen Aldi heeft zich aangesloten bij de Detox-actie van milieuorganisatie Greenpeace. Het Duitse bedrijf belooft om alle schadelijke stoffen te bannen bij de productie van kleding.

Milieubewustere productie

Inmiddels hebben al meer dan dertig bedrijven die zich heeft aangesloten bij de actie: onder andere Marks & Spencer en het Zwitserse Coop hebben al aangegeven om geen gevaarlijke chemische stoffen meer te gebruiken bij het produceren van textiel.

 

Greenpeace vraagt aan de aangesloten retailers om ook de rest van hun productieprocessen te bekijken. Zo wil de organisatie dat de retailers nadenken over hoe ze hun middelen op een verantwoorde manier kunnen inzetten.

 

"Vandaag heeft Aldi aangegeven dat het een verantwoordelijkheid heeft binnen de levenscyclus van hun textiel. Dit is een grote stap voorwaarts en een nieuwe overwinning voor iedereen die deel uitmaakt van de detox-campagne sinds de start vier jaar geleden", schrijft Greenpeace op zijn website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.