Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform | RetailDetail

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden. 

 

Content marketing voor het dagelijks leven

Aldi Inspiriert is het nieuwe onlineplatform van discounter Aldi Süd in Duitsland. De supermarktketen wil via het digitale communicatiekanaal aan de slag gaan met content marketing en het Aldi-merk zo versterken. Consumenten vinden op de site dan ook allerhande tips en informatie, van recepten over fitness- en modetips tot advies om te tuinieren.


Alsof het een heus lifestyleblad is, is de site onderverdeeld in zes categorieën: eten en drinken, huis en decoratie, tuin, gezondheid en welzijn, familie en kinderen en als laatste reizen passeren allemaal de revue. Gebruikers kunnen de site ook personaliseren: door hun voorkeuren in elke categorie in te stellen, kunnen ze de content naar wens filteren.


“We willen de band van klanten met het Aldi Süd-merk versterken door hen inspiratie voor in hun dagelijks leven te geven”, zegt communicatiedirecteur Natascha Vrchoticky. Op langere termijn wil de website een centraal platform worden waar de retailer verschillende soorten content op kan aanbieden, maar allemaal met de klemtoon op entertainment. 


Het is niet de bedoeling dat de site een kanaal voor productaanbiedingen, folders of vacatures wordt, klinkt het. De inspiratie voor Aldi Inspiriert komt van het gelijknamige consumentenmagazine dat Aldi Süd sinds 2015 tweemaandelijks uitbrengt.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.