Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn

Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn
(c) Aldi Süd

Aldi Süd presenteert op 7 september tijdens een modeshow in Keulen een gloednieuwe kledinglijn in samenwerking met de Amerikaanse zangeres Anastacia. De kleding zal vanaf half september in alle winkels te koop zijn.

“Music loves fashion”

Na een collectie met de Duitse fitnessgoeroe Daniel Aminati en twee collecties van de hand van de ook al Duitse ontwerpster Jette Joop vorig jaar breit Aldi Süd een vervolg aan zijn succesvolle textielstrategie. Het concern wist niemand minder dan de Amerikaanse zangeres Anastacia te strikken voor een collectie outfits in ‘Glamrockstijl’, inclusief afgewassen skinnyjeans, bikerjacks en T-shirts met opvallende prints.

 

De collectie onder eigen label, die de naam “Music loves fashion” meekreeg, wordt op 7 september voorgesteld tijdens een modeshow in Keulen. Een week later ‑ samen met de release van Anastacia’s nieuwste cd ‑ maakt de collectie haar opwachting in de meer dan 1.870 winkels die de discountketen intussen telt. “Onze exclusieve collecties door bekende artiesten hebben veel succes bij onze klanten. Dat bewijst dat onze strategie om exclusieve en trendy mode tegen betaalbare prijzen aan te bieden, werkt”, aldus inkoopchef Kim Aline Suckow.

 

Belgische en Nederlandse fans van Anastacia zullen helaas naar Zuid- en West-Duitsland, Engeland of Zwitserland moeten reizen, want de Aldi-vestigingen van de Lage Landen behoren tot de Aldi Nord-tak (net als die van Frankrijk en Luxemburg trouwens). Maar dat zullen de 'die hard’-fans van de zangeres er wellicht voor over hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top