Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn

Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn
(c) Aldi Süd

Aldi Süd presenteert op 7 september tijdens een modeshow in Keulen een gloednieuwe kledinglijn in samenwerking met de Amerikaanse zangeres Anastacia. De kleding zal vanaf half september in alle winkels te koop zijn.

“Music loves fashion”

Na een collectie met de Duitse fitnessgoeroe Daniel Aminati en twee collecties van de hand van de ook al Duitse ontwerpster Jette Joop vorig jaar breit Aldi Süd een vervolg aan zijn succesvolle textielstrategie. Het concern wist niemand minder dan de Amerikaanse zangeres Anastacia te strikken voor een collectie outfits in ‘Glamrockstijl’, inclusief afgewassen skinnyjeans, bikerjacks en T-shirts met opvallende prints.

 

De collectie onder eigen label, die de naam “Music loves fashion” meekreeg, wordt op 7 september voorgesteld tijdens een modeshow in Keulen. Een week later ‑ samen met de release van Anastacia’s nieuwste cd ‑ maakt de collectie haar opwachting in de meer dan 1.870 winkels die de discountketen intussen telt. “Onze exclusieve collecties door bekende artiesten hebben veel succes bij onze klanten. Dat bewijst dat onze strategie om exclusieve en trendy mode tegen betaalbare prijzen aan te bieden, werkt”, aldus inkoopchef Kim Aline Suckow.

 

Belgische en Nederlandse fans van Anastacia zullen helaas naar Zuid- en West-Duitsland, Engeland of Zwitserland moeten reizen, want de Aldi-vestigingen van de Lage Landen behoren tot de Aldi Nord-tak (net als die van Frankrijk en Luxemburg trouwens). Maar dat zullen de 'die hard’-fans van de zangeres er wellicht voor over hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top