Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn

Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn

Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn
(c) Aldi Süd

Aldi Süd presenteert op 7 september tijdens een modeshow in Keulen een gloednieuwe kledinglijn in samenwerking met de Amerikaanse zangeres Anastacia. De kleding zal vanaf half september in alle winkels te koop zijn.

“Music loves fashion”

Na een collectie met de Duitse fitnessgoeroe Daniel Aminati en twee collecties van de hand van de ook al Duitse ontwerpster Jette Joop vorig jaar breit Aldi Süd een vervolg aan zijn succesvolle textielstrategie. Het concern wist niemand minder dan de Amerikaanse zangeres Anastacia te strikken voor een collectie outfits in ‘Glamrockstijl’, inclusief afgewassen skinnyjeans, bikerjacks en T-shirts met opvallende prints.

 

De collectie onder eigen label, die de naam “Music loves fashion” meekreeg, wordt op 7 september voorgesteld tijdens een modeshow in Keulen. Een week later ‑ samen met de release van Anastacia’s nieuwste cd ‑ maakt de collectie haar opwachting in de meer dan 1.870 winkels die de discountketen intussen telt. “Onze exclusieve collecties door bekende artiesten hebben veel succes bij onze klanten. Dat bewijst dat onze strategie om exclusieve en trendy mode tegen betaalbare prijzen aan te bieden, werkt”, aldus inkoopchef Kim Aline Suckow.

 

Belgische en Nederlandse fans van Anastacia zullen helaas naar Zuid- en West-Duitsland, Engeland of Zwitserland moeten reizen, want de Aldi-vestigingen van de Lage Landen behoren tot de Aldi Nord-tak (net als die van Frankrijk en Luxemburg trouwens). Maar dat zullen de 'die hard’-fans van de zangeres er wellicht voor over hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.