Amazon brengt virtuele paskamer aan huis | RetailDetail

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis
Foto: Shutterstock

Amazon heeft een patentaanvraag ingediend om van Echo Look een virtuele paskamer te maken. De spraakgestuurde camera van Amazon moet via 'augmented reality' gaan helpen om virtueel kleren te passen.

 

Echo Look wordt paskamer

Je spiegelbeeld virtueel aankleden, dat is wat een slimme spiegel of virtuele paskamer doet. De nieuwe technologie die Amazon aan het ontwikkelen is, moet er dan ook voor zorgen dat shoppers online kleding op hun spiegelbeeld kunnen ‘plakken’ en zichzelf langs alle kanten kunnen bekijken in een gekozen kledingitem. Echo Look, de slimme spraakassistent van Amazon, heeft immers ook een ingebouwde camera waarmee consumenten nu al foto’s van zichzelf en hun outfits kunnen maken. Die kunnen ze ter advies voorleggen aan vrienden, andere gebruikers of virtuele stylisten, maar ze kunnen er ook een nieuwe achtergrond aan toevoegen, zoals pakweg een tropisch strand. 

 

Amazon wil die mengeling van foto-realiteit met virtuele realiteit nu nog verder uitbreiden door via augmented reality kleren aan te laten passen. Het ingediende patent voor een slimme spiegel voorziet in een combinatie van camera’s, belichting en geavanceerde trackingsoftware, schrijft De Standaard. 


Amazon is, net als zoveel online en omnichannel-retailers, al een tijdje bezig met het ontwikkelen van virtuele pastechnologie. Afgelopen oktober nam de e-tailer uit Seattle nog Body Labs over, een startup uit New York die zich bezighoudt met 3D-modellen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.