Amazon en Forever 21 azen op American Apparel

Amazon en Forever 21 azen op American Apparel

Volgens bronnen dicht bij de zaak zouden zowel Amazon als Forever 21 interesse hebben in een overname van het failliete American Apparel. Ze zullen dan wel moeten afrekenen met enkele andere kapers op de kust.

Onzekere toekomst werknemers

Naast Amazon en Forever 21 hebben immers ook Next Level Apparel en de Authentic Brands Group hun oog laten vallen op American Apparel. De deadline voor het maken van een bod werd door de curatoren op vrijdag gelegd. Momenteel ligt er al een bod van 63 miljoen euro op tafel van het Canadese Gildan Activewear. Dat belooft bovendien om een deel van de productie van American Apparel in Californië te houden, waar ongeveer 3.500 werknemers aan de slag zijn.

 

Als American Apparel wordt overgenomen door het Koreaanse Forever 21, dan is de kans klein dat er jobs overleven in de Verenigde Staten. Die keten staat immers bekend omwille van zijn lage prijzen, die het mee te danken heeft aan productie in lageloonlanden. Eén van de redenen voor het faillissement van American Apparel waren net de hoge loonkosten in Californië.

 

Voor Amazon zou een overname dan weer een forse stap voorwaarts zijn in de uitbouw van de eigen modeverkoop. Momenteel verkoopt de online retailer al heel wat kledij van eigen merken, maar wel enkel online. Een eigen keten zou van Amazon een grote speler kunnen maken in de modebranche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwitsers nemen Pelican Rouge over

23/03/2017

De Zwitserse koffiegroep Selecta neemt zijn Antwerps-Nederlandse concurrent Pelican Rouge over. Hoeveel de Zwitsers betalen voor de groep die tegenwoordig in Dordrecht huist, is niet bekendgemaakt.

DHL bezorgt voor Amazon Fresh in Duitsland

23/03/2017

DHL wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh. Vanaf volgende maand gaat het bedrijf bestellingen bij klanten in Berlijn aan huis leveren, de rest van het land moet daarna snel volgen.

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

21/03/2017

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Back to top