Amazon en Forever 21 azen op American Apparel

Amazon en Forever 21 azen op American Apparel

Volgens bronnen dicht bij de zaak zouden zowel Amazon als Forever 21 interesse hebben in een overname van het failliete American Apparel. Ze zullen dan wel moeten afrekenen met enkele andere kapers op de kust.

Onzekere toekomst werknemers

Naast Amazon en Forever 21 hebben immers ook Next Level Apparel en de Authentic Brands Group hun oog laten vallen op American Apparel. De deadline voor het maken van een bod werd door de curatoren op vrijdag gelegd. Momenteel ligt er al een bod van 63 miljoen euro op tafel van het Canadese Gildan Activewear. Dat belooft bovendien om een deel van de productie van American Apparel in Californië te houden, waar ongeveer 3.500 werknemers aan de slag zijn.

 

Als American Apparel wordt overgenomen door het Koreaanse Forever 21, dan is de kans klein dat er jobs overleven in de Verenigde Staten. Die keten staat immers bekend omwille van zijn lage prijzen, die het mee te danken heeft aan productie in lageloonlanden. Eén van de redenen voor het faillissement van American Apparel waren net de hoge loonkosten in Californië.

 

Voor Amazon zou een overname dan weer een forse stap voorwaarts zijn in de uitbouw van de eigen modeverkoop. Momenteel verkoopt de online retailer al heel wat kledij van eigen merken, maar wel enkel online. Een eigen keten zou van Amazon een grote speler kunnen maken in de modebranche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top