Amazon en Forever 21 azen op American Apparel | RetailDetail

Amazon en Forever 21 azen op American Apparel

Amazon en Forever 21 azen op American Apparel

Volgens bronnen dicht bij de zaak zouden zowel Amazon als Forever 21 interesse hebben in een overname van het failliete American Apparel. Ze zullen dan wel moeten afrekenen met enkele andere kapers op de kust.

Onzekere toekomst werknemers

Naast Amazon en Forever 21 hebben immers ook Next Level Apparel en de Authentic Brands Group hun oog laten vallen op American Apparel. De deadline voor het maken van een bod werd door de curatoren op vrijdag gelegd. Momenteel ligt er al een bod van 63 miljoen euro op tafel van het Canadese Gildan Activewear. Dat belooft bovendien om een deel van de productie van American Apparel in Californië te houden, waar ongeveer 3.500 werknemers aan de slag zijn.

 

Als American Apparel wordt overgenomen door het Koreaanse Forever 21, dan is de kans klein dat er jobs overleven in de Verenigde Staten. Die keten staat immers bekend omwille van zijn lage prijzen, die het mee te danken heeft aan productie in lageloonlanden. Eén van de redenen voor het faillissement van American Apparel waren net de hoge loonkosten in Californië.

 

Voor Amazon zou een overname dan weer een forse stap voorwaarts zijn in de uitbouw van de eigen modeverkoop. Momenteel verkoopt de online retailer al heel wat kledij van eigen merken, maar wel enkel online. Een eigen keten zou van Amazon een grote speler kunnen maken in de modebranche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.