Amazon komt nu ook met eigen meubels | RetailDetail

Amazon komt nu ook met eigen meubels

Amazon komt nu ook met eigen meubels
Shutterstock

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Twee eigen meubelmerken

Dat Amazon werkte aan eigen sportkleding was al enkele weken geleden gelekt, maar nu heeft het ook officieel een aantal eigen merken op de markt gebracht en gaat zo de concurrentie aan met merken als Nike, Under Armour en Adidas. De keuze om met eigen sportkleding te komen is niet bepaald verrassend: Amazon is al langer actief op de modemarkt en ‘activewear’ is een sector waar nog best wat groeimogelijkheden zijn.

 

Wel een nieuwigheid zijn de twee meubelmerken die Amazon op de markt brengt. Met Rivet en Stone & Beam probeert het bedrijf zo een volledig nieuwe markt aan te boren. Het assortiment is meteen vrij uitgebreid met onder andere sofa’s, stoelen en tafels en honderden verschillende artikels. Van de twee merken is Rivet het goedkoopste.

 

Amazon heeft onlangs ook een nieuw programma op poten gezet voor meubelverkopers in een poging om hen zover te krijgen hun meubels ook op Amazon te verkopen. Daarbij kunnen de handelaars de prijzen aanpassen naargelang de service die de klant wenst en zijn ze ook niet verplicht om in heel het land te leveren. Met de twee eigen merken wil Amazon de meubelcategorie op de webshop een eerste boost geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Ikea denkt ook aan veganistische klanten

19/02/2018

Het Zweedse Ikea gaat nu ook veganistische producten maken: de primeur is voor de Veggie Dog, een veganistische versie van de hotdog. Het is wel nog wachten tot de zomer voor de hotdog ook hier te koop zal zijn.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top