Amazon komt nu ook met eigen meubels | RetailDetail

Amazon komt nu ook met eigen meubels

Amazon komt nu ook met eigen meubels
Shutterstock

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Twee eigen meubelmerken

Dat Amazon werkte aan eigen sportkleding was al enkele weken geleden gelekt, maar nu heeft het ook officieel een aantal eigen merken op de markt gebracht en gaat zo de concurrentie aan met merken als Nike, Under Armour en Adidas. De keuze om met eigen sportkleding te komen is niet bepaald verrassend: Amazon is al langer actief op de modemarkt en ‘activewear’ is een sector waar nog best wat groeimogelijkheden zijn.

 

Wel een nieuwigheid zijn de twee meubelmerken die Amazon op de markt brengt. Met Rivet en Stone & Beam probeert het bedrijf zo een volledig nieuwe markt aan te boren. Het assortiment is meteen vrij uitgebreid met onder andere sofa’s, stoelen en tafels en honderden verschillende artikels. Van de twee merken is Rivet het goedkoopste.

 

Amazon heeft onlangs ook een nieuw programma op poten gezet voor meubelverkopers in een poging om hen zover te krijgen hun meubels ook op Amazon te verkopen. Daarbij kunnen de handelaars de prijzen aanpassen naargelang de service die de klant wenst en zijn ze ook niet verplicht om in heel het land te leveren. Met de twee eigen merken wil Amazon de meubelcategorie op de webshop een eerste boost geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.