Amazon werkt aan eigen sportkleding | RetailDetail

Amazon werkt aan eigen sportkleding

Amazon werkt aan eigen sportkleding
Shutterstock

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Vroeg stadium

De plannen van Amazon zitten volgens die bronnen dan ook nog in een vroeg stadium. De verschillende producenten die gecontacteerd zijn, maken momenteel nog maar gewag van "kleine aantallen die als test moeten dienen". Er zijn ook nog geen contracten op lange termijn getekend. Amazon heeft al wel enkele medewerkers in dienst genomen met kennis van de sector: zo haalde het in januari Kirsten K. Harris binnen, die onder andere meewerkte aan ‘activewear’ bij Nordstrom en Nike.

 

Als Amazon effectief een stap zet naar sportkleding, dan gaat het de concurrentie aan met merken als Adidas, Nike en Under Armour. Het betekent ook een volgende stap voor Amazon, dat al een aantal eigen kledingmerken heeft. Het is alvast geen goed nieuws voor de andere grote sportmerken, die het momenteel allesbehalve gemakkelijk hebben. Zo hebben Nike en Under Armour al gewaarschuwd dat de resultaten de komende kwartalen niet al te best zullen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.