Amazon werkt aan eigen sportkleding | RetailDetail

Amazon werkt aan eigen sportkleding

Amazon werkt aan eigen sportkleding
Shutterstock

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Vroeg stadium

De plannen van Amazon zitten volgens die bronnen dan ook nog in een vroeg stadium. De verschillende producenten die gecontacteerd zijn, maken momenteel nog maar gewag van "kleine aantallen die als test moeten dienen". Er zijn ook nog geen contracten op lange termijn getekend. Amazon heeft al wel enkele medewerkers in dienst genomen met kennis van de sector: zo haalde het in januari Kirsten K. Harris binnen, die onder andere meewerkte aan ‘activewear’ bij Nordstrom en Nike.

 

Als Amazon effectief een stap zet naar sportkleding, dan gaat het de concurrentie aan met merken als Adidas, Nike en Under Armour. Het betekent ook een volgende stap voor Amazon, dat al een aantal eigen kledingmerken heeft. Het is alvast geen goed nieuws voor de andere grote sportmerken, die het momenteel allesbehalve gemakkelijk hebben. Zo hebben Nike en Under Armour al gewaarschuwd dat de resultaten de komende kwartalen niet al te best zullen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top