American Apparel sluit alle winkels | RetailDetail

American Apparel sluit alle winkels

American Apparel sluit alle winkels

De Amerikaanse modeketen American Apparel lijkt de handdoek in de ring te gooien. Dat nieuws komt er nadat het Canadese Gildan Activewear als nieuwe eigenaar van het merk werd voorgesteld.

Ook ontslagen bij fabrieken

Gildan Activewear kwam vorige week als nieuwe eigenaar uit de bus van het failliete merk, nadat het een bod had gedaan van 88 miljoen dollar (82,5 miljoen euro). Toen meldde het al dat het niet van plan was om verder te gaan met de 110 winkels van American Apparel. Daardoor verliezen meer dan 3.400 mensen hun baan. Sinds begin deze week is American Apparel ook effectief gestart met het sluiten van de winkels.

 

Oorspronkelijk hadden de Canadezen wel gesteld dat ze rekening zouden houden met de erfenis van het merk en dat een groot deel van de productie in de Verenigde Staten zou blijven, maar nu lijken ze ook terug te komen op die uitspraken. Zo zouden er maar liefst 2.400 van de 3.000 jobs geschrapt worden in de productiefaciliteiten en het hoofdkantoor in Californië.  Gildan laat het meeste van zijn productie in lageloonlanden plaatsvinden en zal dat nu waarschijnlijk ook gaan doen met het merk American Apparel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.