Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde | RetailDetail

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Voor het eerst in 19 jaar is de omzet bij lingerieproducent Van de Velde gedaald: ten opzichte van 2015 daalde de omzet met 1,1%. Vooral het Amerikaanse Rigby & Peller drukt op de resultaten.

20 procent daling in Verenigde Staten

De totale omzet kwam in 2016 neer op 206,6 miljoen euro, wat bij constante wisselkoersen wel een stabiele omzet had betekend. Binnen de groothandel, waar Van de Velde het meeste van zijn omzet haalt, was er wel een groei van 3,4%. Ook de Europese retailactiviteiten presteerden sterk, met een groei van 3,5% op vergelijkbare basis.

 

In de Verenigde Staten klinkt echter een ander verhaal: daar daalde de omzet met maar liefst 20,2%. Van de Velde nam in 2007 lingerieketen Rigby & Peller over, dat toen nog bekend stond als Intimacy, maar het slaagt er maar niet in om de keten op het juiste spoor te brengen. Na een rebranding naar het bekendste merk Rigby & Peller en een aantal winkelsluitingen, heeft Van de Velde nog twaalf winkels in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top