Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde | RetailDetail

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Voor het eerst in 19 jaar is de omzet bij lingerieproducent Van de Velde gedaald: ten opzichte van 2015 daalde de omzet met 1,1%. Vooral het Amerikaanse Rigby & Peller drukt op de resultaten.

20 procent daling in Verenigde Staten

De totale omzet kwam in 2016 neer op 206,6 miljoen euro, wat bij constante wisselkoersen wel een stabiele omzet had betekend. Binnen de groothandel, waar Van de Velde het meeste van zijn omzet haalt, was er wel een groei van 3,4%. Ook de Europese retailactiviteiten presteerden sterk, met een groei van 3,5% op vergelijkbare basis.

 

In de Verenigde Staten klinkt echter een ander verhaal: daar daalde de omzet met maar liefst 20,2%. Van de Velde nam in 2007 lingerieketen Rigby & Peller over, dat toen nog bekend stond als Intimacy, maar het slaagt er maar niet in om de keten op het juiste spoor te brengen. Na een rebranding naar het bekendste merk Rigby & Peller en een aantal winkelsluitingen, heeft Van de Velde nog twaalf winkels in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.