Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Voor het eerst in 19 jaar is de omzet bij lingerieproducent Van de Velde gedaald: ten opzichte van 2015 daalde de omzet met 1,1%. Vooral het Amerikaanse Rigby & Peller drukt op de resultaten.

20 procent daling in Verenigde Staten

De totale omzet kwam in 2016 neer op 206,6 miljoen euro, wat bij constante wisselkoersen wel een stabiele omzet had betekend. Binnen de groothandel, waar Van de Velde het meeste van zijn omzet haalt, was er wel een groei van 3,4%. Ook de Europese retailactiviteiten presteerden sterk, met een groei van 3,5% op vergelijkbare basis.

 

In de Verenigde Staten klinkt echter een ander verhaal: daar daalde de omzet met maar liefst 20,2%. Van de Velde nam in 2007 lingerieketen Rigby & Peller over, dat toen nog bekend stond als Intimacy, maar het slaagt er maar niet in om de keten op het juiste spoor te brengen. Na een rebranding naar het bekendste merk Rigby & Peller en een aantal winkelsluitingen, heeft Van de Velde nog twaalf winkels in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Back to top