Amsterdams kledingmerk Patta opent pop-ups in VS en Azië | RetailDetail

Amsterdams kledingmerk Patta opent pop-ups in VS en Azië

Amsterdams kledingmerk Patta opent pop-ups in VS en Azië

Het Amsterdamse kledingmerk Patta blijft werk maken van internationale expansie. Zo opende het onlangs een eerste winkel in Londen en nu maakt het ook werk van pop-upwinkels in de Verenigde Staten en Azië.

Tweede winkel pas twaalf jaar na eerste

Patta heeft wel zijn tijd genomen voor die internationale expansie: het heeft al twaalf jaar een winkel aan de Zeedijk in Amsterdam, maar het opende drie maanden geleden pas een tweede vestiging en dat meteen in Londen. “Op een gegeven moment kwamen we erachter dat we veel verkochten in Engeland. Echt heel veel. We wilden eigenlijk eerst naar de States, maar toen zeiden we tegen elkaar: we moeten eerst naar Londen”, zegt medeoprichter Edson Sabajo aan AT5.

 

Die eerste stap naar de Verenigde Staten komt er binnenkort ook, want er staat al een pop-upwinkel gepland in Los Angeles. Daarnaast wil Patta tegen het einde van het jaar ook nog een aantal pop-upwinkels openen in Azië: daarbij wordt gedacht aan steden als Seoul, Shanghai, Tokyo en Bangkok. “We brengen een stukje Amsterdam naar elke stad waar we komen”, aldus Sabajo en zijn zakenpartner Guillaume Schmidt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.