Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt

Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt

Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt
http://www.shutterstock.com/nl/pic-421645801/

De analisten van Euromonitor voorspellen dat het Spaanse Inditex de komende jaren een sterke groei mag verwachten op de thuismarkt. Die groei dankt het aan een goede mix van fast-fashion en duurdere merken.

 

Ook groei in rest West-Europa

Volgens de analisten zal de omzet van Inditex, het moederbedrijf van ketens als Zara en Massimo Dutti, in Spanje tussen 2015 en 2020 groeien met 3,8 miljard dollar (3,4 miljard euro). Een sterke groei in Spanje betekent goed nieuws voor Inditex, aangezien het nog steeds bijna 20 procent van zijn omzet haalt in het land.

 

Ook de omzet in de rest van West-Europa moet de komende jaren groeien met 7 miljard dollar (6,2 miljard euro). Daar kan Inditex profiteren van het herstel van de regio na de economische crisis. Per land is er mogelijk wel sprake van grote verschillen. Zo verwacht Euromonitor een daling van 1,6 miljard dollar (1,4 miljard euro) in Frankrijk, terwijl Turkije dan weer met 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) moet groeien.

 

Online aanwezigheid

Naast de goede mix van fast-fashion en duurdere merken, wordt Inditex ook geholpen door een sterke online aanwezigheid. Momenteel heeft het Spaanse modebedrijf al webshops op 29 markten, waarmee het een stuk beter doet dan concurrent H&M, dat trager op gang is gekomen in de online wereld.

 

Bovendien was Inditex snel aanwezig in opkomende markten en profiteert het nu van die expansie. In de Verenigde Staten kan Inditex volgens de analisten wel nog grote stappen zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top