Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt

Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt
http://www.shutterstock.com/nl/pic-421645801/

De analisten van Euromonitor voorspellen dat het Spaanse Inditex de komende jaren een sterke groei mag verwachten op de thuismarkt. Die groei dankt het aan een goede mix van fast-fashion en duurdere merken.

 

Ook groei in rest West-Europa

Volgens de analisten zal de omzet van Inditex, het moederbedrijf van ketens als Zara en Massimo Dutti, in Spanje tussen 2015 en 2020 groeien met 3,8 miljard dollar (3,4 miljard euro). Een sterke groei in Spanje betekent goed nieuws voor Inditex, aangezien het nog steeds bijna 20 procent van zijn omzet haalt in het land.

 

Ook de omzet in de rest van West-Europa moet de komende jaren groeien met 7 miljard dollar (6,2 miljard euro). Daar kan Inditex profiteren van het herstel van de regio na de economische crisis. Per land is er mogelijk wel sprake van grote verschillen. Zo verwacht Euromonitor een daling van 1,6 miljard dollar (1,4 miljard euro) in Frankrijk, terwijl Turkije dan weer met 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) moet groeien.

 

Online aanwezigheid

Naast de goede mix van fast-fashion en duurdere merken, wordt Inditex ook geholpen door een sterke online aanwezigheid. Momenteel heeft het Spaanse modebedrijf al webshops op 29 markten, waarmee het een stuk beter doet dan concurrent H&M, dat trager op gang is gekomen in de online wereld.

 

Bovendien was Inditex snel aanwezig in opkomende markten en profiteert het nu van die expansie. In de Verenigde Staten kan Inditex volgens de analisten wel nog grote stappen zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top