Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt

Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt

Analisten voorspellen sterke groei voor Inditex op thuismarkt
http://www.shutterstock.com/nl/pic-421645801/

De analisten van Euromonitor voorspellen dat het Spaanse Inditex de komende jaren een sterke groei mag verwachten op de thuismarkt. Die groei dankt het aan een goede mix van fast-fashion en duurdere merken.

 

Ook groei in rest West-Europa

Volgens de analisten zal de omzet van Inditex, het moederbedrijf van ketens als Zara en Massimo Dutti, in Spanje tussen 2015 en 2020 groeien met 3,8 miljard dollar (3,4 miljard euro). Een sterke groei in Spanje betekent goed nieuws voor Inditex, aangezien het nog steeds bijna 20 procent van zijn omzet haalt in het land.

 

Ook de omzet in de rest van West-Europa moet de komende jaren groeien met 7 miljard dollar (6,2 miljard euro). Daar kan Inditex profiteren van het herstel van de regio na de economische crisis. Per land is er mogelijk wel sprake van grote verschillen. Zo verwacht Euromonitor een daling van 1,6 miljard dollar (1,4 miljard euro) in Frankrijk, terwijl Turkije dan weer met 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) moet groeien.

 

Online aanwezigheid

Naast de goede mix van fast-fashion en duurdere merken, wordt Inditex ook geholpen door een sterke online aanwezigheid. Momenteel heeft het Spaanse modebedrijf al webshops op 29 markten, waarmee het een stuk beter doet dan concurrent H&M, dat trager op gang is gekomen in de online wereld.

 

Bovendien was Inditex snel aanwezig in opkomende markten en profiteert het nu van die expansie. In de Verenigde Staten kan Inditex volgens de analisten wel nog grote stappen zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.