Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië

Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië
Het gaat prima met het Britse luxemerk Burberry en dus ook met haar topvrouw, de Amerikaanse Angela Ahrendts. Die is zopas uitgeroepen tot best verdienende CEO van Groot-Brittannië en zorgt daarmee voor een primeur: nooit eerder voerde een vrouw dat prestigieuze lijstje aan.

Bijna 20 miljoen euro

In 2012 verdiende Angela Ahrendts (53), sinds 2006 aan  het hoofd van Burberry, 16,9 miljoen pond, omgerekend een kleine 20 miljoen euro. Dat is bijna 6 miljoen euro meer dan de nummer twee. Een en ander blijkt uit een onderzoek van overheidsgroep Manifest en consultancybureau MM&K, die de lonen van 350 Britse topmanagers oplijstten. Het is de eerste keer dat een vrouw het schopt tot best verdienende CEO van Groot-Brittannië.

 

Onder Ahrendts maakte het tot dan wat ingedutte Britse icoon dan ook een enorme comeback: ze liet Burberry aansluiting vinden bij de digitale wereld en de sociale media, lanceerde een lijn met accessoires en pakte ook uit met make-up. Volgens Burberry heeft Angela Ahrendts gezorgd voor "een recordomzet en -winst" en een stijging van de beurskoers de voorbije vijf jaar met 186%. Ondanks een winstwaarschuwing vorig jaar presteerde Burberry in 2012 alweer sterk.

 

Ahrendts gaat in de lijst van best verdienende CEO's van Groot-Brittannië de voormalige baas van Shire Pharmaceuticals, Angus Russell, voor. Het brons wordt gedeeld door twee CEO's uit de drankwereld: Graham Mackay van SABMiller en Paul Walsh van Diageo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top