Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië | RetailDetail

Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië

Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië
Het gaat prima met het Britse luxemerk Burberry en dus ook met haar topvrouw, de Amerikaanse Angela Ahrendts. Die is zopas uitgeroepen tot best verdienende CEO van Groot-Brittannië en zorgt daarmee voor een primeur: nooit eerder voerde een vrouw dat prestigieuze lijstje aan.

Bijna 20 miljoen euro

In 2012 verdiende Angela Ahrendts (53), sinds 2006 aan  het hoofd van Burberry, 16,9 miljoen pond, omgerekend een kleine 20 miljoen euro. Dat is bijna 6 miljoen euro meer dan de nummer twee. Een en ander blijkt uit een onderzoek van overheidsgroep Manifest en consultancybureau MM&K, die de lonen van 350 Britse topmanagers oplijstten. Het is de eerste keer dat een vrouw het schopt tot best verdienende CEO van Groot-Brittannië.

 

Onder Ahrendts maakte het tot dan wat ingedutte Britse icoon dan ook een enorme comeback: ze liet Burberry aansluiting vinden bij de digitale wereld en de sociale media, lanceerde een lijn met accessoires en pakte ook uit met make-up. Volgens Burberry heeft Angela Ahrendts gezorgd voor "een recordomzet en -winst" en een stijging van de beurskoers de voorbije vijf jaar met 186%. Ondanks een winstwaarschuwing vorig jaar presteerde Burberry in 2012 alweer sterk.

 

Ahrendts gaat in de lijst van best verdienende CEO's van Groot-Brittannië de voormalige baas van Shire Pharmaceuticals, Angus Russell, voor. Het brons wordt gedeeld door twee CEO's uit de drankwereld: Graham Mackay van SABMiller en Paul Walsh van Diageo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.