Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië

Angela Ahrendts best betaalde CEO van Groot-Brittannië
Het gaat prima met het Britse luxemerk Burberry en dus ook met haar topvrouw, de Amerikaanse Angela Ahrendts. Die is zopas uitgeroepen tot best verdienende CEO van Groot-Brittannië en zorgt daarmee voor een primeur: nooit eerder voerde een vrouw dat prestigieuze lijstje aan.

Bijna 20 miljoen euro

In 2012 verdiende Angela Ahrendts (53), sinds 2006 aan  het hoofd van Burberry, 16,9 miljoen pond, omgerekend een kleine 20 miljoen euro. Dat is bijna 6 miljoen euro meer dan de nummer twee. Een en ander blijkt uit een onderzoek van overheidsgroep Manifest en consultancybureau MM&K, die de lonen van 350 Britse topmanagers oplijstten. Het is de eerste keer dat een vrouw het schopt tot best verdienende CEO van Groot-Brittannië.

 

Onder Ahrendts maakte het tot dan wat ingedutte Britse icoon dan ook een enorme comeback: ze liet Burberry aansluiting vinden bij de digitale wereld en de sociale media, lanceerde een lijn met accessoires en pakte ook uit met make-up. Volgens Burberry heeft Angela Ahrendts gezorgd voor "een recordomzet en -winst" en een stijging van de beurskoers de voorbije vijf jaar met 186%. Ondanks een winstwaarschuwing vorig jaar presteerde Burberry in 2012 alweer sterk.

 

Ahrendts gaat in de lijst van best verdienende CEO's van Groot-Brittannië de voormalige baas van Shire Pharmaceuticals, Angus Russell, voor. Het brons wordt gedeeld door twee CEO's uit de drankwereld: Graham Mackay van SABMiller en Paul Walsh van Diageo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan 5 miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top