Anthony Vaccarello zet eigen merk op laag pitje

Anthony Vaccarello zet eigen merk op laag pitje

De Belgische ontwerper Anthony Vaccarello heeft besloten om zijn eigen merk tijdelijk op een lager pitje te zetten, zodat hij zich kan concentreren op zijn werk als creatief directeur bij het Franse modehuis Yves Saint Laurent.

Richten op nieuw project

Vanwege die beslissing zal hij geen eigen collecties tonen tijdens de Paris Fashion Week in september. Hij zal daar wel zijn eerste collectie onder de vleugels van Yves Saint Laurent presenteren. ”Dit avontuur is geweldig geweest, maar ik voel nu de behoefte om me volledig te richten op dit nieuwe project”, aldus Vaccarello in een bericht over zijn beslissing. Het merk van Anthony Vaccarello werd in 2008 gelanceerd.

 

Vaccarello is sinds april aan de slag als creatief directeur bij Yves Saint Laurent, nadat hij eerder al drie jaar werkte bij Versus Versace. Bij de aankondiging van zijn nieuwe functie werd er al gemeld dat het merk Anthony Vaccarello mogelijk een pauze zou nemen. Bij Yves Saint Laurent trad hij in de voetsporen van Hedi Slimane, die het merk vier jaar onder zijn hoede had. Onder zijn leiding groeide de omzet van het merk van 707 miljoen euro in 2014 naar 974 miljoen euro vorig jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top