'Antwerpse' nieuwe artistiek directeur voor Hermès

'Antwerpse' nieuwe artistiek directeur voor Hermès

Het Franse luxemerk Hermès heeft Nadège Vanhee-Cybulski aangeduid als de nieuwe artistiek directeur. Zij vervangt Christophe Lemaire, die eerder deze week zijn vertrek bij het bedrijf aankondigde.

Veel ervaring in mode

Lemaire kondigde eerder aan dat hij in oktober 2014 het bedrijf zou verlaten en dus moest Hermès op zoek naar een nieuwe artistiek directeur voor het vrouwelijke ready-to-wear segment.

 

Vanhee-Cybulski heeft al een pak ervaring binnen de mode en werkte al voor The Row, Céline en Maison Martin Margiela. Het is nog niet geweten wanneer ze exact aan de slag zal gaan bij Hermès. De laatste collectie van Lemaire zal getoond worden tijdens Paris Fashion Week in oktober.

 

Antwerpse modeacademie

"We verwelkomen Nadège. Haar talent en creatieve track record zullen grote aanwinsten zijn in de verdere ontwikkeling van ready-to-wear voor vrouwen. Ze zal zich voltijds inzetten voor ons bedrijf", zei CEO Axel Dumas.

 

Nadège Vanhee-Cybulski studeerde aan de Antwerpse modeacademie. In 2011 verhuisde ze naar New York om te werken aan het modemerk van Mary-Kate en Ashley Olsen, The Row, waar ze in maart opstapte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top