'Antwerpse' nieuwe artistiek directeur voor Hermès

'Antwerpse' nieuwe artistiek directeur voor Hermès

Het Franse luxemerk Hermès heeft Nadège Vanhee-Cybulski aangeduid als de nieuwe artistiek directeur. Zij vervangt Christophe Lemaire, die eerder deze week zijn vertrek bij het bedrijf aankondigde.

Veel ervaring in mode

Lemaire kondigde eerder aan dat hij in oktober 2014 het bedrijf zou verlaten en dus moest Hermès op zoek naar een nieuwe artistiek directeur voor het vrouwelijke ready-to-wear segment.

 

Vanhee-Cybulski heeft al een pak ervaring binnen de mode en werkte al voor The Row, Céline en Maison Martin Margiela. Het is nog niet geweten wanneer ze exact aan de slag zal gaan bij Hermès. De laatste collectie van Lemaire zal getoond worden tijdens Paris Fashion Week in oktober.

 

Antwerpse modeacademie

"We verwelkomen Nadège. Haar talent en creatieve track record zullen grote aanwinsten zijn in de verdere ontwikkeling van ready-to-wear voor vrouwen. Ze zal zich voltijds inzetten voor ons bedrijf", zei CEO Axel Dumas.

 

Nadège Vanhee-Cybulski studeerde aan de Antwerpse modeacademie. In 2011 verhuisde ze naar New York om te werken aan het modemerk van Mary-Kate en Ashley Olsen, The Row, waar ze in maart opstapte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top