Armani bant bont | RetailDetail

Armani bant bont

Armani bant bont

De Italiaanse modegroep Armani gaat in al zijn collecties vanaf de herfst van 2016 het bont bannen. Armani gebruikte heel wat konijnenbont en lag daarom al lang onder vuur van dierenrechtenorganisaties.

Activisten hopen dat anderen volgen

Armani stelt dat de technologische vooruitgang die de voorbije jaren werd gerealiseerd het bedrijf eindelijk in staat stelt om over te stappen naar alternatieven voor bont. De onderneming sloot daartoe een akkoord met de Fur Free Alliance en The Humane Society of the United States.

 

De dierenrechtenorganisaties hopen nu dat heel wat andere modehuizen Armani, toch een icoon in de sector, zullen volgen. Eerder beslisten ook branchegenoten als Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Stella McCartney het gebruik van echt bont vaarwel te zeggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.